Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 562 ggr
LinneaWik
4/18/18, 8:05 AM

Min kompis hamster bits....

Hej 😃

Min kompis hamster bits när hon stoppar ner sin hand i buren. Men han biter inte hennes syster eller mamma. Han bits så hårt att hon börjar blöda och hon undrar: "Kan man bli blodförgiftad när dom bits så hårt? "

Hon tvättar händerna innan och hon har testat att ge godis till honom men han anfaller ändå…

Annons:
91Marran
4/18/18, 9:23 AM
#1

Använder hon tvål?

Mvh
Mig

LinneaWik
4/18/18, 9:53 AM
#2

#2 Nepp, bara vatten

Denna kommentar har tagits bort.
LinneaWik
4/18/18, 2:48 PM
#4

#3 Man ska inte göra det tror jag.. ifall han slickar på hennes händer då så får han ju i sig gifter… ( rätta mig om jag har fel )

EmiCar
4/18/18, 2:59 PM
#5

#4 Man ska använda doftlös/parfym fri tvål som är till för folk med "känsligare" hud. 

Annars så kan matrester osv stanna kvar på händerna eftersom det ej går bort med bara vatten…! 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Novachan
4/18/18, 2:59 PM
#6

#4 Det finns ingen gift i tvål om det är det du tror, då skulle vi alla människor inte må så bra…

Tvätta händerna med tvål och vatten innan man hanterar hamstern för att få bort saker som kan göra hamstern sjuk samt få bort matrester som hamstern kan tycka vara gott att smaka på. Om vi säger att man t.ex. spillde ketchup på händerna räcker det inte med att bara torka bort det, hamstern lär känna lukten ändå, så man måste tvätta händerna.

Annons:
LinneaWik
4/18/18, 3:19 PM
#7

#6 Jaha okej, men asså jag menar om hamstern får i sig tvålen? Är det inte farligt då heller? Jag brukar alltid tvätta händerna noggrant med vatten så dom är rena och sen ta upp hamstern men jag ska göra annorlunda :D Då säger jag det till min kompis, tack!

Novachan
4/18/18, 3:40 PM
#8

#7 Man ska ju inte käka tvål men det är inte farligt att råka få i sig. Om man sköljer händerna noggrant efter tvålningen så kan inte hamstern få i sig tvål (- hamstern måste dessutom slicka en massa på händerna med tvålrester för att kunna få i sig tvålen.) Att bara använda vatten är egentligen ingen tvättning utan bara en sköljning, händerna blir inte helt rena av bara vatten. Både hamster och människa tjänar på att man använder ordentlig handhygien med både tvål och vatten. Använd dock ej handsprit, är inget som behövs och hamster lär inte gilla den starka doften.

LinneaWik
4/18/18, 5:05 PM
#9

#8 Okej!

Upp till toppen
Annons: