Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1212 ggr
Jag och mina djur : )
4/9/18, 7:11 PM

Funkar det?

Hej! 

Tänker skaffa naturtema i min nya Bur och har då tänkt köpa detta hjulet. Men när jag var i affären ock snurrade på det så tyckte jag att det kändes som att en dvärghamster (som jag har) inte skulle kunna få det att snurra, på grund av vikten osv. på hamstern. 

Någon som har detta Hjul till dvärghamster, funkar det?

Annons:
Cireea
4/9/18, 7:16 PM
#1

Bild raderad på grund av upphovsrättsskäl 🙂 Länka gärna till hjulet istället!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jag och mina djur : )
4/9/18, 7:19 PM
Cosmonautens
4/9/18, 7:25 PM
#3

Jo det hjulet ska nog funka :)

[Jonna13]
4/9/18, 8:03 PM
#4

Jag har 3 st av dom hjulen hihi, 2 st 20cm och ett 29! Rekomenderas starkt, låter ingenting över huvudtaget :)

LinneaWik
4/9/18, 8:13 PM
#5

Jag köpte ett sånt Hjul som jag sedan fick lämna tillbaka för det var för snett tyckte jag… Och de andra som fanns där var oxå snea så jag köpte ett annat i trä som var större och rakare :)

Hamsternsara
4/9/18, 8:13 PM
#6

Jag har ett sådant Hjul till en av mina dvärghamstrar (den mindre varianten, gissar på 20cm) och det är tyvärr för trögt för henne att springa i. Lite gulligt på ett sätt när hon försöker ta i allt hon kan för att få det att snurra😍, men självklart inte bra eftersom det inte fyller sin funktion. (Använder därav inte det hjulet längre, hon har istället ett plasthjul från Nobby som fungerar utmärkt). 

Såklart är trähjul jättesnygga och ser verkligen naturtrogna ut, men för mig har de alltid strulat. Som det där med att det är för trögt t ex. Dessutom har vissa av mina hamstrar uppfattat hjulet som en toalett, vilket har resulterat i intorkat kiss och bajs i träet som inte luktar något vidare. Sedan är många trähjul väldigt bullriga också (har tre olika trähjul, alla låter). Jag brukar köra på plasthjul, men om man hittar ett fungerande trähjul och hamstern inte använder det som toalett - perfekt, använd det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: