Annons:
Etikettuppfödning
Läst 1276 ggr
EmiCar
4/8/18, 8:21 AM

Åldersgräns, avel?

Hej!

Tycker ni att det finns åldersgränser när det gäller avel? Till exempel att man måste vara minst 16 för att det ska vara seriöst?

Själv så tycker jag att det är viktigare med kunskapen, jag menar, det är ju bättre att en 10 åring som har mycket kunskap avlar istället för en 19 åring som inte kan någonting alls! 

Vad tycker ni? 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

  • Redigerat 5/28/21, 8:11 PM av Herveaux
Annons:
PuffeSnutt
4/8/18, 8:29 AM
#1

Jag håller med dig. Det är inte åldern utan kunskapen som räknas. Dock borde man ha en inkomstkälla från föräldrar t.ex. om man är för ung för att jobba.🙂

Äta, Sova, Netflix<3

Leritza
4/8/18, 1:31 PM
#2

Det största problemet när minderåriga (personer under 18) vill avla är nog inte okunskap utan faktumet att utan att de inte får ingå avtal utan föreäldrens tillstånd, förens de är över 16 (men även då kan en förälders välja att bryta avtalet).Dvs de får egentligen inte sälja eller köpa djur utan att föräldern har rätt att ogiltigförklara ett köp eller försäljning. Så i princip skulle en 10åring ha en uppfödning så länge de bara har hand om skötseln av djuren, och föräldern sköter resterande bit. ja kunskap är egentligen viktigare än ålder, däremot har ibland vissa yngre individer en tendens att överskatta sin kunskap.

koppargaller
4/8/18, 1:33 PM
#3

Är man under 18 så är det föräldrarnas ansvar, tyvärr verkar få vara medvetna om det.

Novachan
4/8/18, 1:36 PM
#4

#2 Bra skrivet!

HamsternGullan
4/9/18, 3:30 AM
#5

#0 jag håller med dig

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
MonicaLagerquist
4/10/18, 9:19 AM
#7

#2 Skriver mycket bra om hur det är.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: