Annons:
Etikettguldhamster
Läst 969 ggr
Hamstern puff
4/7/18, 7:53 PM

Samla låda som bur??

Hejj! Jag funderar på att göra en till Bur till min hamster av en SAMLA låda (130 l). Funderar även på att sammankoppla de två burarna med rör isf. Ngn som har erfarenhet av SAMLA burar som kan berätta lite om vad ni tycker och ksk rekommenderar det??

Annons:
Cireea
4/7/18, 7:57 PM
#1

Jag har nästan bara SAMLA 130 liters till mina och jag tycker dom fungerar super. Finns någon enstaka hamster som lyckats gnaga ett hål, men det har alltså då varit totalt två av alla de hundratals hamstrar jag haft (vuxna + ungar) under tiden jag fött upp guldhamstrar. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kex!
4/7/18, 7:58 PM
#2

Jag tycker att dom är bra, använder inte dom själv personligen förutom som burar när någon annan tar hand om hamstrarna eller som lekhage! Se till att du har ett bra rör så att hamstern ej kan gnaga sönder det bara.

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

EmiCar
4/7/18, 8:00 PM
#3

Älskar samla lådor! De är en ok storlek för ett ok pris, du får även plats med ett 28 cm Hjul om du har guldhamster! :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Hamstern puff
4/7/18, 8:04 PM
#4

#1 Ok vad bra! Puff brukar inte gnaga så mycket så det är nog okej. #2 Bra, jag är inte säker på att ha rör men isf så kommer jag såklart använda ett säkert rör #3 Bra att det får plats med bra Hjul, jag har en samla låda i källaren så det blir perfekt!

Cireea
4/7/18, 8:06 PM
#5

Vad har du för Bur just nu?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hamstern puff
4/7/18, 8:13 PM
#6

Just nu har jag bara en tillfällig duna Bur (Håller på och fixar ny) det är då jag tänkte fixa SAMLA lådan

Annons:
[SweetieGullan]
4/8/18, 1:32 AM
#7

#1 hur många hamstrar har du? Har hört att du har mer än 7

Eelliiee
4/8/18, 10:55 AM
#8

Jag har en samlalåda till min dvärg och man får plats med ett stort Hjul (har 28 cm till henne) och mycket med strö! Jag hade dock velat ha en ännu lite större Bur till henne men den funkar helt ok. :D

AnAnd20
4/8/18, 1:44 PM
#9

Jag började med två samlalåda som Bur till min hamster. Sen har jag köpt en till och ställt den gamla i den nya lådan så här:

Det är dock lite krångligt att komma åt den undre delen, men den tar i alla fall inte lika mycket plats som att ha två samlalådor bredvid varandra. Jag kanske kommer på någon bättre lösning i framtiden.😉

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Novachan
4/8/18, 4:42 PM
#10

#9 Intressant lösning! Är lite svårt att se på bilden vart alla lufthål sitter på under delen (tror jag ser en gallerdel på toppen?). Finns det lufthål på alla sidorna?

Vore kul att se fler bilder, som hur hamstern tar sig upp och ner från andra våningen 🙂

AnAnd20
4/8/18, 9:22 PM
#11

#10 Tack! Det stämmer det finns ett galler på toppen tillsammans med massa lufthål. Vad det gäller underdelen finns det lufthål på alla sidorna. 🙂

Jag återkommer med bilder. Kul att du tycker att idén är intressant! Min hamster tar sig upp och ner via det blåa röret som syns lite där längst bak på bilden. 😃

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
AnAnd20
4/9/18, 9:27 AM
#13

Här kommer bilder på tunnel som hon tar sig upp och ner mellan våningarna.

Från sidan (Hmm… jag vet inte hur jag ska rotera bilden rätt)

Nu blev det två bilder som visar på att min hamster är på undervåningen, men hon är oftast på den övre. 🙂

Jag har limmat fast plastlådan, vilket gör att jag kan sätta på ett lock på den när jag lyfter bort den överdelen.

Uppifrån

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Annons:
AnAnd20
4/9/18, 9:41 AM
#14

#12 Tack! Vad har du för Bur nu?

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Novachan
4/9/18, 10:33 AM
#15

#13 Plastlådan till röret var en jätteintressant lösning! Hade nog aldrig kommit på själv! Kanske lite pilligt att rengöra ordentligt men tror det går att göra lösningar till det också.

Jag blir dock typ alltid orolig när man bara har lufthål i plastlådor… inget illa menat mot dig utan det bara är en oro hos mig. Du har gjort så att det ser fint ut men om jag var du skulle göra göra ännu mer lufthål om jag inte gjorde ett fönster med galler. För att vara på säkra sidan, speciellt nu när det blir varmare och så och för att det inte bli dåligt med syre. Hamstern kanske känner av något sådant nu och därför inte är nere lika mycket. Så högt upp som hålen är nu kommer ju hamstern inte att kunna komma åt så då gör det inget om man har fler hål, rymningsriskmässigt alltså.

AnAnd20
4/9/18, 10:49 AM
#16

#15 Det är sant, jag har funderat på det. Jag är öppen för förslag till förbättringar.  Jag vill helst inte ha galler, då jag vet att hon kommer att börja gnaga på det.  Men fler lufthål borde gå att fixa. 🙂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Novachan
4/9/18, 10:53 AM
#17

#16 Man kan också göra små fönster med galler som sitter så pass högt  att hamstern inte kommer åt dem 😉Kan vara en eller flera kvadrater på kortsidorna eftersom samla ser ut som den gör med sina inbuktningar, men på långsidorna kan man göra låga långa fönster. Behöver inte vara mycket större än området som det finns lufthål i nu

AnAnd20
4/9/18, 11:19 AM
#18

#17 Mm,  det är bara det att min hamster är en mästare på att komma åt galler. Så om jag ställer något nära gallret som Sasha kan klättra på kommer hon att gnaga på det. 😂

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Novachan
4/9/18, 11:54 AM
#19

#18 Jo det klart om hon har något att klättra på han ju hamstern komma åt det, men annars skulle det kunna gå. Jag tror du kommer hitta bästa lösningen för din hamster 🙂

Upp till toppen
Annons: