Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1234 ggr
[HazelBelle]
4/7/18, 6:43 PM

Hamstern rymde!

Den senaste veckan har jag varit bortrest och min hamster har tagits hand om av en kompis. Kompisen ringde och berättade att hon inte hade hittat min hamster i buren så hon tittade under buren och där sitter hamstern. Min kompis tog såklart tillbaka hamstern till buren men jag har ingen aning om hur min hamster rymde och jag hittar inga hål i hennes plastbur. Nätlocket är inte jättesäkert men hon kan inte nå locket så jag tror inte att hon smet där. Jag vill inte att detta händer igen för jag har katter i huset och de kan skada min hamster. Vad ska jag göra för att förhindra henne att smita igen?!

Annons:
Cireea
4/7/18, 6:45 PM
#1

Utan att veta hur hamstern rymde är det såklart svårt att förhindra att samma sak händer igen. Är du säker på att hamstern inte kan nå locket på något sätt? Hamstrar kan vara otroligt påhittiga.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hamstern puff
4/7/18, 6:45 PM
#2

Du kan väl kolla lite till om tex nätet är trasigt lr så för det kan vara svårt att förhindra det om man inte vet felet

Hamstern puff
4/7/18, 6:47 PM
#3

#1 Oj förlåt såg inte att du hade kommenterat typ samma sak

Cosmonautens
4/7/18, 6:49 PM
#4

Min hamster hona är en riktig smitare! Hon har smitit ut genom ett hål där man sätter in vattenflaska, hon har även klättrat och hoppat ner på golvet🤪 Bästa sättet är att gå igenom hela buren och säkerställa att det inte finns någon chans att rymma. Kolla även på henne ifall hon kanske visar hur hon rymmer.

Cireea
4/7/18, 7:00 PM
#5

#3 Ingen fara, det händer så lätt när man skriver kommentarer samtidigt 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Novachan
4/7/18, 7:01 PM
#6

#4 Wow, då är man bra smidig!

Hoppas du hittar hur hon rymmer HazelBelle. Om det skulle gå skulle man kunna filma hamstern konstant också och se om man fångar rymningsförsök på film, men det kan vara lite krångligt att fixa.

Annons:
[HazelBelle]
4/7/18, 7:05 PM
#7

#6 Tack för tipset! Jag ska hålla koll på henne och kolla noggrannare efter hål. Hon kan ha rymt från locket så jag måste nog hitta en lösning. Hoppas verkligen att det inte händer igen.

Cireea
4/7/18, 7:05 PM
#8

#7 Du kanske kan sätta för något tungt på locket så hon inte kan peta upp det och rymma? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Kirnzy
4/7/18, 7:08 PM
#9

Antagligen smet hon ut genom locket om du inte hottar något annat ställe hon kan ha smitit ut ur. Är du säker på att din kompis inte gjorde något fel så att hamstern kunde smita? Tex om hon skulle ta ut hamstern och då satte ett hus/kartong/annat på en något annat i buren, så att hamstern nådde upp till taket. Säger såklart inte att du ska skylla på din kompis. Kolla så att ser säkert inte finns något hamstern kan klättra upp för (vattenflaska, kanter? De är bra klättrare) och gör locket säkrare om du kan det. Även om hamstern inte når upp till locket kan det bra att ha det säkert eftersom du har katter :)

[HazelBelle]
4/7/18, 7:27 PM
#10

#8 Jag har en filt som jag kanske kan lägga på så att hon inte kommer ut.

Sara87
5/12/18, 12:09 PM
#11

Är det så att hon öppnar själva luckan så kan du säkra den med en vanlig hake, typ mindre karbinhake. Vi har säkrat luckan i vår duna med en sån för att inte våran "houdini-katt" inte ska öppna luckan.

[HazelBelle]
5/14/18, 5:46 PM
#12

Vi har nu säkrat locket med silvertejp (man kan självklart fortfarande öppna buren och hon kan få luft). Hon har inte rymt sen dess 🙂

Lin05zie
5/14/18, 10:20 PM
#13

Min hamster har rymmt 3 gånger från sitt akvarium. Första gången trodde vi att hon hade klättrat upp för ett par pinnar som Stig i buren. Andra gången var hon borta i 3 dagar och bodde i min garderob och boade i mina pyamasar hahah, hon skadade foten men blev snabbt bra igen. Efter det gjorde vi ett rymningssäkert lock (trodde vi) av lister och tätt kyckling nät, men trots det rymmde hon igen så nu har vi satt magnet tejp runt hela locket!

Annons:
Upp till toppen
Annons: