Annons:
Etiketthamster
Läst 783 ggr
[SweetieJulia]
4/4/18, 11:49 PM

Erat egna pyssel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att vi kunde göra ett inlägg där man får lägga ut bilder, beskrivningar och vad man nu vill. Det här inlägget kommer bara handla om saker man gjort själv till sin hamster.

Idag så gjorde jag en tunnel, den är gjord av två fil paket. Min 10 veckors gamla guldhamster Gullan verkar uppskatta den.

Slänger in en bild här:

inte den finaste bilden men den duger

Annons:
[HoneyTorbjörn]
4/4/18, 11:57 PM
#1

Jag har gjort ett underground hus 😎

[SweetieJulia]
4/5/18, 12:00 AM
#2

#1 kan du visa en bild

[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 12:01 AM
#3

#2 Tänk dej halvt pringelsrös med en öppning under spån =)

[SweetieJulia]
4/5/18, 12:02 AM
#4

#3 jaha då förstår jag, jag funderar på att göra en sån år Gullan

EmiCar
4/5/18, 8:20 AM
#5

Jag vill bara påpeka att din Bur i bakgrunden är lite liten. Plast huset ska du ta bort direkt! Plast hus har alldeles för dålig ventilation. Välj ett trä hus som är minst 15 x 15 x 10 (längden x bredden x höjden), kopierat från min hemsida.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

EmiCar
4/5/18, 8:21 AM
#6

Jag skulle rekommendera dig att gå in på SHF's (Svenska hamster föreningens) hemsida, där finns mycket fakta osv som du kan lära dig.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[SweetieJulia]
4/5/18, 12:49 PM
#8

#7 jag vet att min Bur är liten och jag ska byta till den stora buren snart, ni behöver inte hata på mig bara för det

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
91Marran
4/5/18, 7:27 PM
#11

Det är okej att ha en liten Bur första dagarna för att se om den trivs. Men efter en tre dagar bör den få en större Bur eller en vettigare Bur.

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:31 PM
#12

#11 Källa? Är det inte bättre att ha den största buren man har på en gång? Vet inte hur du tänker ibland

Cosmonautens
4/5/18, 7:37 PM
#13

Man kan ha en liten Bur till en början men sedan så måste man byta till större. Jag hade en liten Bur till min Lillemor i början men den buren var bara tillfällig. Jag kan tipsa om ikeas största plast lådor, de är stora och har ett billigt pris😉

Annons:
[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:40 PM
#14

#13 Ja i början ifall det blivit någon försening med posten. Men har man den stora buren hemma ska man använda den

91Marran
4/5/18, 7:43 PM
#15

#14 min kom från en liten Bur och var orolig. Hon fick en trygg Bur de första tre dagarna. Sen fick hon min trevåningsbur när jag såg att hon trivdes och inte behövde omplaceras igen.

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:45 PM
#16

#15 Men det där är ju helt konstigt argument hamstern ska ju vara i fred dem första dagarna då kan ju hamstern lika gärna vara i main buren? 🤔

Denna kommentar har tagits bort.
Cosmonautens
4/5/18, 7:46 PM
#18

För ganska länge sedan gjorde jag en "stad" av olika kartong förpackningar.  Jag tejpade ihop förpackningarna på en stor kartong bit och sedan gjorde jag säkert limm och målade över alla förpackningar, sedan hällde jag över chincilla Sand för att det skulle se intressantare ut. 

Lite svårt att förklara, har tyvärr ingen bild då jag behövde slänga den pga min katt gillade att slicka på den.🤪

Cireea
4/5/18, 7:47 PM
#19

#15 #16 Ni två kanske bara ska komma överens om att ni tycker olika? 😃 Tror inte diskussionen kommer komma någon vart. Agree to disagree. 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
4/5/18, 7:54 PM
#20

#19 Det kommer vi överens om från min sida.

Mvh
Mig

Annons:
Upp till toppen
Annons: