Annons:
Etikettcampbells
Läst 1936 ggr
Jennifer-157
4/3/18, 4:01 PM

Föll från hög höjd

Jag tog bilder på Vilda precis och hon satt på en byrå. Hon var där i 10 minuter men sedan ramlade hon ner. Hon skulle titta ner och så gled hon. Jag höll i min mobil eftersom att jag tog bilder, så jag han inte få någon reaktion. Jag hade släppt mobilen ifall jag märkte att hon föll. Jag tittade på henne hela tiden eftersom att jag ville ha en bra bild, men konstigt nog märkte jag inte att hon föll. Jag tog upp henne direkt och hon var helt slapp för att hon fick ont & en shock. Det såg ut som att hon var påväg att dö i två sekunder. Jag satte henne på byrån för att se om hon var skadad och hon började att ta ut frön ur kindpåsarna, men stoppade in fröna direkt. Jag gick direkt och satte henne i buren och hon beteende sig som vanligt. Hon sprang igenom rör och grävde, men nu ligger hon i huset. Jag ska ta upp henne och titta på henne strax. Jag vill att hon ska lugna ned sig först. Allt hände på 5 sekunder, från att hon föll till att jag satte henne i buren. Jag tog bilder för att skicka till förra ägaren :D Det är säkert någonting som jag har glömt att tilllägga :)

Annons:
Jennifer-157
4/3/18, 4:05 PM
#1

Jag är orolig för att hon ska dö. Pinsamt att berätta det för förra ägaren. Så klantigt av mig att inte sätta ett vitt lakan på byrån så att hon inte halkar.

Cosmonautens
4/3/18, 4:15 PM
#2

Hänt mig att jag tappat greppet om min Timmy och han ramlat, även min Lillemor har rymt från hennes Bur och hoppat från hög höjd men ingen av dem blev skadade. Om din landat på huvudet så kanske det blivit någon fraktur. Håll bara koll så hon inte går konstigt, lutar huvudet då hon kan skadat det… jag skulle bara låta henne ta det lugnt i boet.

Jennifer-157
4/3/18, 4:20 PM
#3

Jag ska låta henne ta det lugnt! När hon kommer ut ur huset ska jag titta på hur hon rör sig.

Eelliiee
4/3/18, 6:56 PM
#4

Oftast går det bra när man tappar en hamster. Om hon sover mer, rör på sig mindre, äter och dricker mindre osv så ska du ta henne till veterinären.

Jennifer-157
4/3/18, 10:15 PM
#5

Hon äter, gräver, sover och springer i hjulet som vanligt :D Får se hur det är imorgon.

Eelliiee
4/4/18, 9:05 AM
#6

#5 Då gick det säkert bra :) Håll lite koll bara.

Annons:
[HoneyTorbjörn]
4/4/18, 12:57 PM
#7

Varför lägger man sin hamster på en hög hylla osv? Bara för ett foto? Är det värt skador eller t o  m livet på ens hamster?

Jennifer-157
4/4/18, 10:27 PM
#8

#7 Tänkte inte på det. Men alla bär sina hamstrar till en hage eller för att släppa på golvet, och då kryper man inte på golvet för att det inte ska vara en hög höjd. Det kunde hänt vem som helst och ingenting hände.

[HoneyTorbjörn]
4/4/18, 10:29 PM
#9

#8 Fast då måste dem bära hamstern och man har ett bra grepp om hamstern. Du har inget grepp om hamstern på byrån. Har du hamstern för att den inte ska ha skador eller för din egna skull? Ingenting hände men dagen det hände kan du in inte säga det

91Marran
4/5/18, 7:23 PM
#10

Min hamster gled ner från mitt knä en 20cm och fick en hjärnblödning. Hon dog några minuter senare. Håller med #7 lite håll den så lågt som möjligt.

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:24 PM
#11

#10 Lite? Så du håller med att det är okej att ha hamstern på en höghöjd för ett foto * Märkligt *

Kirnzy
4/5/18, 7:29 PM
#12

Jag tycker inte alls att det är okej att sätta en hamster på en hög hylla i 10 minuter (lång tid om det inte finns någon säkerhet) utan att kunna hindra hamstern från att ramla ner - och det endast för att ta några bilder (som tar 10 minuter)? Hoppas verkligen att det gick bra med hamstern samt att du är försiktigare och har mer koll i framtiden.

91Marran
4/5/18, 7:30 PM
#13

Inte okej men måste man ha den högre upp för att kolla till den till exempel så är det okej. Dock ingen byrå utan, ett ställe med kanter eller annat som gör att den inte trillar ner.

Mvh
Mig

Annons:
[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:30 PM
#14

#12 Äntligen någon som håller med! Är det värt ens hamster liv för en bild?

Cosmonautens
4/5/18, 7:33 PM
#15

Saken är redan gjord och det finns inget mer att göra än att du ska tänka på detta i framtiden. Alla har gjort misstag.🙂

[HoneyTorbjörn]
4/5/18, 7:35 PM
#16

#13 I vilka sammanhang måste man ha hamstern uppe högt upp?

91Marran
4/5/18, 7:41 PM
#17

#16 när man är hos veterinären eller djurvårdare kommer hem och kollar igenom djuren, men då håller man ju nästan alltid i dem.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: