Annons:
Etikettbildtråd
Läst 1421 ggr
Jennifer-157
3/24/18, 10:31 PM

Lekhage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag fixat en lekhage till Vilda :) Hon får annars vara på golvet, men hon blir stressad av för stor yta. Hon kommer fortfarande få komma ut på golvet, men hon får vara i hagen några gånger innan och sedan vara på större och större ytor. Jag gjorde hagen av filmer :D Ni får gärna visa bilder på era hagar<3

Annons:
Jennifer-157
3/24/18, 10:34 PM
#1

Ni kan också skriva hur länge eran/era hamstrar får vara i hagen. Jag tänkte ha Vilda i hagen 30-40 minuter. Är det för länge?

Cosmonautens
3/24/18, 10:56 PM
#2

Brukar släppa mina hamstrar fritt på golvet, sen när de vill tillbaka till buren brukar de oftast leta efter mig och jag bär de till burarna igen. Nej jag tror inte 30-40 min är för länge. Det är upp till hamstern, lyft tillbaka henne när hon verkar vara trött eller om hon skulle vara hungrig/törstig

Jennifer-157
3/24/18, 11:00 PM
#3

Hon verkar vara ganska trött nu, för att hon har lagt sig i en kartong. Jag ska ta in henne i buren igen! :D

[HamsterFan]
3/25/18, 10:41 AM
#4

#2 jag gör precis som dig ibland låter jag hamstern springa på golvet eller i hamsterbollen eller i hagen

[HoneyTorbjörn]
3/25/18, 3:57 PM
#5

#4 Hamsterboll är inget att rekommendera

Pandi00
3/25/18, 5:37 PM
#6

Vill bara säga att det röda hjulet du har på bilden är ganska farligt. För om jag ser rätt så är det väl i metall med nät? Hålen gör att hamstern kan få problem med tassarna och i värsta fall fastna med tassen och bryta den eller benet :( Köp hellre ett i plast eller trä :)

Men ha ute hamstern så länge du känner att hamster vill vara där :) Min ena blir mer "stressad" eller vad man ska säga efter 30-60 min och då tar jag upp henne i buren igen :)

Annons:
[HoneyTorbjörn]
3/25/18, 5:56 PM
#7

#6 Hon sa förut att hon skulle köpa om två dagar,två dagar har gått för längesedan

Jennifer-157
3/25/18, 6:10 PM
#8

#7 Jag har inte haft tid nu, men ska köpa nästa gång jag åker till stan.

[HoneyTorbjörn]
3/25/18, 6:36 PM
#9

#8 Kan du inte ta bort hjulet?

Jennifer-157
3/25/18, 10:14 PM
#10

#9 Ur hennes lekhage tog jag bort hjulet igår, men det kan jag inte ur hennes Bur. På tisdag ska jag köpa ett nytt Hjul, hus, & vattenskål. Hon springer inte i sitt Hjul på dagen längre. Nu för tiden gräver hon bara i jorden :D

Pandi00
3/26/18, 7:25 PM
#11

#10 Bättre att ta ut hjulet 🙂 Så lillen inte skadar sig. Hon dör inte av att vara utan Hjul ett tag 😉

Jag lät min guldhamster va utan ett Hjul någon månad för han hade för liten Bur (va okunnig) och fick inte plats med tillräckligt stort Hjul. Han mådde bra ändå. Han är snart en 1 årig surgubbe😂

Jennifer-157
3/26/18, 10:34 PM
#12

Jag har inte sett henne springa i sitt Hjul sen jag bytte Bur, för att hon har massor med annat att göra. Innan sprang hon i hjulet från morgon till kväll, alltså var hon beroende. Det var för att hon hade en Duna mini :)

Elsa Lundholm
3/27/18, 8:56 AM
#13

#5 varför inte hamsterbollen?

Annons:
[HoneyTorbjörn]
3/27/18, 9:07 AM
#14

#13 Det är otroligt stressande för en hamstrar att vara i en hamsterboll,dem kan få problem med ryggen och kan inte gå ut ur bollen när dem vill osv. Ha aldrig  hamsterboll 🙂

[HamsterFan]
3/27/18, 10:40 AM
#15

#14 det är faktiskt sant, men jag hade bara min hamster där i nån gång ibland och det brukade inte vara så länge

Jennifer-157
3/27/18, 11:24 AM
#16

Jag skulle aldrig sätta min hanster i en hamsterboll. När jag var liten hade jag min hamster i en boll utomhus. Hon sprang på skolgården och på åkern. Jag fattade inte då hur stressigt det är för dem. En gång tappade min kompis bollen i marken med hamstern i, bollen sprack. Då slutade jag att använda boll. Det är hemskt att använda boll. Tänk vad instängd man är och det finns inget sätt att ta sig ut. Om hamstern krockar in i väggen så blir det en duns och det är inte kul för en liten hamster.

Elsa Lundholm
3/28/18, 1:43 PM
#17

ok ska inte använda hamsterbollen igen. jag har den någon gång ibland för att för flytta hamstrarna typ till lekhagen.

Upp till toppen
Annons: