Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödninghybrider
Läst 1436 ggr
Cosmonautens
3/21/18, 7:12 PM

Dräktig?

Vad tycker ni ser hon dräktig ut för att vara i första veckan?:/

Annons:
Cosmonautens
3/21/18, 7:13 PM
#1

Själv tycker jag inte se något:/

EmiCar
3/21/18, 7:28 PM
#2

Om hon brunstar som vanligt så borde hon inte vara gravid. Du kan se att hon brunstar om on t ex trycker magen mot marken när man stryker henne över ryggen, eller under svansen. En hona brukar lukta lite fränt vid brunsten.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Cosmonautens
3/21/18, 7:50 PM
#3

#2 vet inte när hon brunstar, svårt att se på dvärgar. Tror hon brunstar på natten. Annars får jag svaret på om hon är dräktig i början på april när ungarna är beräknade

LookHanna
3/21/18, 9:06 PM
#4

Honor brunstar var fjärde dag och det kan kännas på doften i vissa fall, inte alltid dock. Brunstdoften kan upplevas som ganska unken och sötaktig, nästan lite myskaktig. 

Om honan träffar en hane eller om man klappar henne lite över ryggen när hon brunstar kan hon ställa sig i parningsposition som en "stel pinne" och svansen står rakt upp. Det är lite som om honan hamnar i hypnos.

Dagarna efter parningen kan honan bli tröttare och sover mycket mer. Magen kan se något uppsvälld ut, men man ser inga bebisbulor på henne förrän under sista veckan.

Dagarna innan födseln kan man ofta tydligt se magen bukta ut. Honan behöver mycket bomaterial för att förbereda inför nedkomsten och rivet toalettpapper är det allra bästa (men man får gärna också blanda det med något annat sammanflätningsbart bomaterial - dock aldrig hamstervadd)!

Finns jättebra information på Svenska Hamsterföreningens hemsida.

  • Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
SE*Cosmo's Chinchilla
3/21/18, 9:08 PM
#5

Vänta och se :) 
 Min hona började boa bara några dagar innan hennes kull kom, jag tyckte mig se typiska bulor på sidorna på henne men det var främst att hon började bädda och hamstra matgömmor på olika ställen runt om boet som fick mig att bli säker i mina misstankar.
Vissa syns det på, andra döljer det lite mer så ge henne de bästa förutsättningarna och se till att hon har allt hon behöver för att kunna boa ordentligt.

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Cosmonautens
3/21/18, 9:13 PM
#6

Tack så mycket för hjälpen!😇

Annons:
Cireea
3/23/18, 4:09 PM
#7

Vera, jag skulle rekommendera dig att bara vänta och se istället för att spekulera en massa om hamstern är dräktig eller inte. 🙂Vill du verkligen diskutera det dock så håll dig gärna till en tråd för samlad information istället för att göra flera trådar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cosmonautens
3/23/18, 4:21 PM
Upp till toppen
Annons: