Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 386 ggr
LinneaWik
3/20/18, 5:51 PM

Kissar/bajsar han?

Hej, förra måndagen ( 12:e/13:e  mars tror jag ) så köpte jag en liten rysk vintervit dvärghamster som heter Rubin. Han var tänkt att ha tsm med min andra hamster men dom gick tyvärr inte så bra ihop :( Nu har jag 2 burar till dom och det funkar bra. men jag har inte sett att Rubin kissar eller bajsar? Han har både toalett och sandbad. ( Chinchilla Sand ) men har sökt igenom den massor med gånger med det ligger inget bajs eller kiss där. Han har typ 10 cm med spån och gräver rätt mkt så undrar ifall han bajsar och kissar där. Vill inte riktigt lyfta på huset och kolla ifall han har bajsat eller kissat där för då blir han säkert stressad. Som jag ser så mår han bra men hamstrar är ju mästare på att dölja sjukdomar. Vad ska jag göra tycker ni?

Hälsning,

LinneaWik

Annons:
Cosmonautens
3/20/18, 5:57 PM
#1

Innan min hamster var rumsren så kissade hon i Hjul,hus och i tunnar så det var lite svårt att hålla koll. Men mitt tips är bara att kolla så att han äter och dricker, du kan även ta ut hamstern på golvet och kolla i huset ifall han skulle bli stressad när han själv är i buren.

LinneaWik
3/20/18, 6:02 PM
#2

#1 tack så mycket, ja han både äter och dricker ordentligt :)

Cosmonautens
3/20/18, 6:06 PM
#3

Då är det nog ingen fara, kul att vara till hjälp (:

Upp till toppen
Annons: