Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1298 ggr
Eelliiee
2018-03-16 09:37

Hon kommer inte ut

Hej! Jag fixade lite i min hamsters Bur precis och hon vaknar ALLTID när jag håller på och fixar. Hon är väldigt nyfiken och har inte varit med om en enda gång som hon inte har kommit ut. Hon bor i ett hus med två våningar och hon bor på ovanvåningen. När jag prasslar i både matskål och i ströet så rör det sig inte ens i hennes hus. Jag är orolig då hon alltid brukar komma ut som sagt. Kan ju inte direkt lyfta på huset för att se om hon lever då hon är på ovanvåningen. Är jätteorolig och vågar inte sticka in fingret i huset för att se om hon är där då hon kan bli rädd om hon lever. Igårkväll så var hon ganska så bitig i buren och ville gnaga på det mesta vilket hon också gjorde när hon kom till oss men det har hon slutat med till igårkväll. Är så orolig och vi har bara haft henne i ca 2 månader. Hon är nästan 1 år. Vad ska jag göra? Det är bara ett hål som ingång till ovanvåningrn så det är ganska svårt att greja där inne. (Vet att man inte ska väcka en hamster)

Annons:
Eelliiee
2018-03-16 09:50
#1

Jag testade att lyfta på husetför att se om hon kom ut men hon gör fortfarande inte det. Gråter och har panik och vågar inte kolla på ovanvåningen då hon kanske ligger där död, snälla hjälp 😭

MonicaLagerquist
2018-03-16 10:01
#2

Är det inte lika bra att titta så vet du ju hur det är. Ovissheten är väl minst lika jobbig.

Stolt ägare till fem La permer

vallhund
2018-03-16 10:44
#3

Be en vuxen om hjälp?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Eelliiee
2018-03-16 10:47
#4

Är själv hemma för är sjuk men vill vänta tills mamma kommer hem då jag inte kommer att klara av att kolla själv.

Jennifer-157
2018-03-16 11:19
#5

Jag var orolig för min hamster igår. Hon kommer alltid ut när jag grejar i buren, men igår kom hon inte ut. Jag fick panik, för att vi har haft henne i 3 dagar. Jag ville inte väcka henne ifall hon levde, så jag väntade till sent på kvällen. När jag såg att hjulet rörde sig så blev jag lättad :)

Eelliiee
2018-03-16 11:25
#6

Det rör sig inte ens i hennes bedd när jag sticker in en liten pinne en liten bit bara. Får ingen reaktion. Är så ledsen :(

Annons:
Jennifer-157
2018-03-16 11:55
#7

Kan du inte ta bort huset? Spela roll ifall hon vaknar. Det är bra att titta ifall hon lever eller inte. Jag förstår att du inte vill se din hamster död, men det är bra att veta. Ifall hon lever så blir du lättad och inte behöver vara ledsen mer.

Jennifer-157
2018-03-16 12:25
#8

Du får gärna uppdatera när du vet :)

LinneaWik
2018-03-16 12:31
#9

Tycker som 7, hon kommer inte bli jättesur ifall du lyfter på huset och kollar, annars märker du ju snart ifall det luktar död hamster…

UlrikaD
2018-03-16 13:15
#10

Är du genuint orolig så titta efter försiktigt. Mår hamstern bra kommer den att sticka upp huvudet och se sig yrvaket omkring för att sen direkt somna om. Ingen idé att oroa sig i onödan när man kan ta reda på det. Sen behöver man ju inte göra så varje dag men en dag är inga problem.

LinneaWik
2018-03-16 13:40
#11

#10 Håller med dig :)

Eelliiee
2018-03-16 14:26
#12

Jag hade lyft på huset för länge sedan om de inte var för att hon bodde på ovanvåningen. Det är ett hemmagjort trähus med ett hål i som är ganska litet som öppning. Får liksom inte in handen och hon har också massor med carefresh där inne så jag ser inget. Sticker in en pinne o gräver lite fast vågar inte riktigt då jag är rädd att få se henne helt död. Men ska som sagt be mamma göra det sedan.

Eelliiee
2018-03-16 15:31
#13

Hon vaknade! Min lillasyster höll på att försöka väcke henne och då kom hon glatt ut ur sitt hus. Är väldigt lättad men fattar inte rikigt hur hon kunde sova så djupt innan om hon nu gjorde det.

Annons:
LinneaWik
2018-03-16 15:56
#14

#13 Gud vad bra! :) Blev verkligen jätteglad nu :D

MonicaLagerquist
2018-03-16 16:03
#15

😃Så skönt att höra.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: