Annons:
Etikettguldhamster
Läst 882 ggr
Ziryen
3/14/18, 7:50 AM

Hamster kissar i hus

Min hamster kissar tyvärr i sitt trähus och det luktar väldigt mycket och har satt sig i träet. Går det att få bort på något sätt och hur ska jag motverka det? 
Vill inte behöva köpa nya trähus hela tiden för att han kissar i dem, har funderat på att byta ut och endast ha hus utav kartong som är lätt att byta ut.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Elsa Lundholm
3/14/18, 8:20 AM
#2

#1 ja jag har undrat om piss of fungerar på trähus, för då är mitt liv typ räddat. jag tror inte mina hamstrar pissar på något anat ställe faktiskt. men fungerar piss of på trä ?

Denna kommentar har tagits bort.
Elsa Lundholm
3/14/18, 12:56 PM
#4

#3 japp de bara skvättar i spån där😭men ska övertala mamma att vi ska åka och köpa piss of😃

Denna kommentar har tagits bort.
Bianca hamster
3/14/18, 4:14 PM
#6

Ta bort huset direkt den kan få sjukdomar av att vara mycket i möglat kiss (farliga)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Elsa Lundholm
3/15/18, 9:25 AM
#8

#6 och #7 det är ett svea laburint hus som jag beställde på zoobio.se. den har två våningar så hon sover på övervåningen och kissar på nedervåningen😕😭och jag spräjar med varmt vatten och torkar met toa papper sen låter det torka riktigt. så det bli hyfsat rent för tillfället.

Ziryen
3/15/18, 4:23 PM
#9

#6 #7 Han sover alltså i huset han kissar i. Har sandbad till honom som han också kissar i. 
Hur vet jag om kisset har möglat?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Sara87
5/12/18, 12:19 PM
#15

Jag skulle skaffa en hörntoalett och lägga t.ex spån i. Placera toaletten i hörnet där du haft huset. Lägg lite av kisset i toaletten. Ta bort huset så det enda som luktar kiss är toaletten. Förhoppningsvis fattar hamstern att aha det är där jag ska kissa. Jag fick hem min nya hamster i onsdags och hon valde att kissa i ett visst hörn så jag flyttade det kissiga spånet till hennes toalett och placerade toaletten i hörnet som hon hade valt och hon fattade direkt :)

Upp till toppen
Annons: