Annons:
Etikettguldhamster
Läst 654 ggr
fannybany
3/14/18, 12:07 AM

Hamster utan tår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jobbar som lokförare och i veckan fick vi in en övergiven hamster på hittegods. Ingen ägare har hört av sig och jag erbjöd mig att ta hand om det lilla livet tills vidare då min gamla hamster precis dött, o jag har burar o allt kvar. Denna lilla pojken satt i en alldeles för liten Bur, ingen tillgång till Hjul, motion och jag kände väl dåliga vibbar direkt. Vem glömmer sitt husdjur och hör inte av sig? Nu till frågan. Hans framtassar, se bilden, saknar alla tår utom en liten. Är detta nån missbildning som kan bli eller är det vållat? Lilla vännen är nu i gigantisk Bur med ”flygande tefat” och han springer i godan ro, när han väl listat ut hur man gjorde. Hoppas på att få behålla honom (y) väldigt social

Annons:
[[Lovemyselff]]
3/14/18, 7:26 AM
#1

Oj! Hur mår hamstern utan tassar?

Kirnzy
3/14/18, 7:33 AM
#2

Jag tycker det ser ut som någon (medfödd) missbildning- det ser slätt och inte ärrigt/direkt skadat ut. Men svårt att se från bilden, och det kan ju ha hänt något som har lett till det också.. Hoppas att han inte lider av det och jag hoppas att du får behålla honom, och ge honom det bästa livet som går :)

Novachan
3/14/18, 2:26 PM
#3

Ojoj det söta lilla livet! Tror också på medfödd missbildning. Jag är inte expert på hamstrar (har ej ägt en än), men undrar om han är liiiite mager?

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 2:28 PM
#4

Det är nog medfödd

Bianca hamster
3/14/18, 3:45 PM
#5

Besök veterinär som kan kolla igenom allt ifrån grunden

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 3:50 PM
#6

#5 finns ingen Bakgrundsinfo lite svårt att kolla allt från grunden. Men veterinär var en bra ide

Annons:
Aleya
3/14/18, 5:41 PM
#7

#6 fast det går ju att kolla så att allt är bra med ett djur utifrån värden på prover. För det behöver man ju inget info

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 5:43 PM
#8

#7 Ja det går det.

Upp till toppen
Annons: