Annons:
Etiketthamster
Läst 594 ggr
Jennifer-157
3/13/18, 10:05 PM

Är hamstern rädd/stressad?

När jag har min hamster på golvet, så springer hon runt och sitter aldrig still. Hon klättrar upp på mina ben nästan hela tiden, men hon sitter inte still. Är hon stressad eller rädd för att hon är på en stor yta? Hon har massor med kartonger, sandbad, matskål, vattenskål, pappersrullar, så gömställen och sysselsättning har hon. Hon försöker klättra på väggar och på spegeln och springer hur snabbt som helst. Är hon rädd/stressad att vara på golvet? Hur länge ska man ha hamstern på golvet? Igår var andra dagen med henne och då fick hon springa på golvet i 15-20 minuter, men idag är hon på golvet mer än 1 timme. Ska jag sätta in henne i buren? Hon har inte så stor Bur (duna mini), därför får hon vara ute länge.

Annons:
EmiCar
3/13/18, 10:14 PM
#1

Antagligen är hon lite stressad, testa att först ha henne på mindre ytor, och sedan göra det större och större så hon kan vänja sig? 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Jennifer-157
3/13/18, 10:14 PM
#2

Nu hittade jag henne sittandes i min gardin. Kanske dags att sätta in henne i buren? Jag är tacksam för väldigt snabba svar :)

Jennifer-157
3/13/18, 10:15 PM
#3

#1 Hon är van med att få vara på golvet i sitt förra hem, alltså är det säkert inget problem. Jag tror att hon är lite stressad, så jag ska sätta in henne i buren :)

Unicorngirl4
3/13/18, 10:32 PM
#4

Jag undrar om det ör så att det kanske är lite för öppna ytor, storleken spelar för det mesta inte roll om det är en tät inredning.

Jennifer-157
3/13/18, 10:39 PM
#5

Jag har inte tätt inrätt i mitt rum. Sängen står i mitten av rummet som hon kan gå under, jag har tre möbler som står mot väggarna, ett litet akvarium som står på golvet och en fläkt. Jag har ett stort rum, så det är helt öppet på golvet.

Jennifer-157
3/13/18, 10:40 PM
#6

Jag vet inte hur jag skulle kunna dela av rummet. Jag vill inte ha en hage, för att jag vill inte att det ska vara som att hon är i en Bur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: