Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1094 ggr
Elsa Lundholm
3/13/18, 2:32 PM

fick sära på dem

jag har haft en tråd om att mina hamstrar bråka. jag trodde att det skulle lugna ner sig men det blev värre. så jag fick sära på dem. jag har detolf så jag bara tejpa (eltejp) fast en av glasskivorna (dem tuggar inte jag kollar det varje morgon). så jag tänkte köpa en till detolf för att dem har så litet men. då undrar jag bara om någon har byggt en egen Bur och hur mycket det kostar att bygga egen Bur

tacksam för svar!

vill också säga att det värkar som att dem mår bättre utan varan dem värkar inte bry sig riktigt bry sig om att dem ser varan igenom. 

MVH Elsa, Cookie och MuffinXD

Annons:
Elsa Lundholm
3/13/18, 2:33 PM
#1

någon som vet vad det kostar att bygga egen Bur är det svårt

EmiCar
3/13/18, 3:07 PM
#2

#2 Har aldrig byggt en egen Bur själv, men det kostar ofta ganska mycket. Man måste ju ha någon typ av byggkunskap.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

[[Lovemyselff]]
3/13/18, 3:35 PM
#3

Varför har du eltejp?

EmiCar
3/13/18, 4:00 PM
#4

#3 Antagligen så att de inte ska se varandra.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

91Marran
3/13/18, 4:28 PM
#5

#3 Hon tejpade fast skivan med det.

Mvh
Mig

[[Lovemyselff]]
3/13/18, 4:29 PM
#6

#5 trodde hon hade tejp från början. Om de är hybrider e det vanligt att dem bråkar

Annons:
Elsa Lundholm
3/13/18, 4:57 PM
#7

#6 dem är Rysk vintervit och syskon

[[Lovemyselff]]
3/13/18, 5:09 PM
#8

#7 Har du stamtavla? Vart har du köpt de?

Elsa Lundholm
3/13/18, 5:17 PM
#9

#8 jag har inte stamtavla har inte fattat något sånt ännu men ska läsa på hur det funkar och hur man håller koll på sånt hehe. 

jag köpte mina hamstrar på arkens zoo i sundsvall. fick höra sedan att man inte ska köpa djur från djur affärer varför vet jag inte.

[[Lovemyselff]]
3/13/18, 5:29 PM
#10

#9 Då är dem hybrider. Alla dvärghamstrar utan stamtavla kallas hybrider,så är reglerna. och uppenbarligen är de en korsning mellan Campell och vintervita :) Inte konstigt att dem bråkar,ganska vanligt faktiskt. Man ska inte köpa från djuraffär p g a grossist avel,grossisterna avlar på mamman tills hon inte orkar och har ingen hänsyn till temperament eller beteende,sedan blir mamman reptilmat en video hur de har det hos grossisterna. Dem har knappt mat och vatten. ser oftast ut så. Så snälla köp inte från djuraffär!

Ganska små burar va? Och hemska förhållanden!

91Marran
3/13/18, 6:26 PM
#11

#10 videon funkar inte för mig

Mvh
Mig

91Marran
3/13/18, 6:26 PM
#12

Nu funkar den

Mvh
Mig

Elsa Lundholm
3/14/18, 8:16 AM
#13

#10 jaha jag tror de det va om dem va korsade. hon på djuraffären sa att dem liksom var hel vintervita eller vad man säger inte korsade man vet aldrig de kanske ljuger för att hamstrarna kanske ska kosta mer.

 viden var hemsk synd att jag inte visste det innan jag köpte mina hamstrar. synd att inte alla får se den videon innan de köper djur på djuraffärer. 

så himla synd att så snälla och finna djur ska på leva så hemskt, jag ville typ inte titta efter typ 1 min, men man ska inte blunda för verkligheten utan göra något.

Annons:
AnAnd20
3/14/18, 8:42 AM
#14

Inte för att jag vet hur det är idag med grossist avel, men något måste det väl ha förbättrats under de senaste 9 åren eller? Jag hoppas i alla fall på det.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Kirnzy
3/14/18, 8:54 AM
#15

#14 Det är inte mycket som ändras- av den anledningen att hamstrarna/djuren säljs ändå. Varför ska de ändra något (som de förlorar både tid och pengar på) utan att det krävs av köparna? Sen angående videon i #10 så är det INTE om grossistavel! Det är en privat foderuppfödare, i ett annat land och för flera år sedan. Om man ska visa hur det är för grossistdjur så ska man visa just det - att visa någon som stolt visar upp sin usla uppfödning samt när dess djur äter upp levande kycklingar/råttor ska inte användas "emot grossistavel" endast för att djuren har det dåligt.

Elsa Lundholm
3/14/18, 9:53 AM
#16

#15 jag tyckte att det lät som att han var liksom privat men visste inte riktigt .

AnAnd20
3/14/18, 10:18 AM
#17

#15 Det är sant som du säger, men tänkte om allt fler väljer att köpa från seriösa uppfödare borde en liten väckarklocka ringa hos de som köper in djur till djuraffärer. 

Jag har inte tittat på klippet. Jag reagerade på att det var så gammal, men håller med dig att det borde visas ett klipp som är aktuellt och tillhör ämnet ifrågan.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 12:05 PM
#18

#15 Jo det är en grossist. Har flera bilder hur det är.

91Marran
3/14/18, 2:06 PM
#19

#15 Håller med dig! Man ska visa sånt som är relevant.

Mvh
Mig

[[Lovemyselff]]
3/14/18, 2:11 PM
#20

Yttligare bilder. Dem lever i små och trånga burar

Annons:
EmiCar
3/14/18, 2:52 PM
#21

#18 Videon som du la upp var inte från en grossist, han jobbade med Foder avel. Han sa även medens han höll upp en av bebisarna att den skulle bli mat snart. Videon var från ett annat land, antagligen USA. 

Grossisterna har dock hemska förhållanden för sina djur.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Upp till toppen
Annons: