Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 679 ggr
kphcsns
2018-03-03 10:33

Hamster som bits

Hej! Min hamster biter mig ofta. Jag har provat att ha tjocka handskar på mig, ge den godis varje gång jag ska gosa med den men den slutar inte bita mig. Har ni några tips på vad jag kan göra ? Tacksam för hjälp.

Annons:
Elsa Lundholm
2018-03-03 12:06
#1

hur länge har du haft hamster

Elsa Lundholm
2018-03-03 12:06
#2

oj menade hamstern

Eelliiee
2018-03-04 12:14
#3

Om hamstern är ny så är det bara att ha tålamod då den kanske inte känner sig helt trygg i sitt nya hem osv än. Min hamster var ganska bitsk de första 3 veckorna men nu när jag haft henne i en månad så bits hon aldrig! Jag tog upp henne med hjälp av en stor kopp som hon fick klättra i själv. Om hon inte gjorde det så la jag i ett solrosfrö och då gick hon självmant in. Sedan så lät jag henne klättra på mina händer och armar ca 15 min varje dag. Om hon bet mig så blåste jag lite lätt på henne då de då tappar andan lite fort (det är dock inte farligt). Jag matade henne mycket ur handen i buren. Dock om jag satte ner hela handen så bet hon mig hårt i sin Bur. Så håll tex ett frö eller en grönsak lite lätt och låt hamstern ta det ur din hand. Nu efter att jag låtit henne välja själv när hon ska upp så har hon blivit världens snällaste och bots aldrig! Varken när jag håller henne eller när man sticker ner handen i buren.

Eelliiee
2018-03-04 12:15
#4

Glöm inte att tvätta händerna innan du håller i hamstern då du kan lukta mat!

Elsa Lundholm
2018-03-05 07:19
#5

#3 vad bra

Upp till toppen
Annons: