Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 754 ggr
emmerix
2/20/18, 10:22 AM

Akvarium eller Terrarium?

Hej! Jag undrar vad ni föredrar till hamster, akvarium eller terrarium? Vilket är lämpligast? Jag skulle gärna vilja ha terrarium så jag kan öppna buren framifrån, men tänker att det kanske har dålig ventilation?

Annons:
[amanda-8886]
2/20/18, 12:03 PM
#1

Sämre vetelation i terrarium och man kan inte ha lika mycket Bottenmaterial ifall man vill ha högt. Akvarium finns i större storlekar och man hittar för mycket billigare pris :) Ett terrarium är väldigt dyrt och finns inte lika stora storlekar som ett akvarium.

emmerix
2/20/18, 12:39 PM
#2

#1 Priset bryr jag mig inte så mycket om, har hittat ett stort terrarium till ett ok pris som jag funderar på att köpa. Men som sagt, är ventilationen För dålig? Är det stor skillnad från akvarium?

Novachan
2/20/18, 1:42 PM
#3

Man kan ju också ställa ett terrarium så att baksidan blir botten och öppningen blir i taket. Men det beror på hur/vart ventilationsdelarna är på terrariet.

91Marran
2/20/18, 5:21 PM
#4

Terrarium går bra :)

Mvh
Mig

emmerix
2/20/18, 5:37 PM
#5

#3 Ja fast då kan jag inte öppna den framifrån som jag vill :/

UlrikaD
2/20/18, 8:02 PM
#6

Terrarium är ju ändå gjorda för att hjälpa djur hålla värmen som inte kan hålla värmen själva. Så det blir ju ganska tätt för ett djur med päls.
Ett akvarium som är helt öppet högst upp (med nät kanske) ger bättre luft.
För bästa luftgenomströmning så bör det ju både vara öppet upptill och sen på sidan. Men då får man fixa nåt själv. Lite svårt att göra i ett akvarium;)
Att öppna framifrån känns lite viktigare för rädda djur, men hamstrar brukar inte bry sig så jättemycket så länge man säger till i förväg att nu kommer min hand.
Sen också då att dom behöver ju en del spån för att gräva omkring i och risken med terrarium blir ju då också att när du öppnar dörren så finns det en hög som rasar över kanten.

Annons:
emmerix
2/21/18, 5:29 AM
#7

#6 Tack för svar! Det blev ett akvarium :)

Elsa Lundholm
2/21/18, 12:48 PM
#8

#7 bra val akvarium är bäst för hamstrar. för dom behöver mycket spån och allt det #6 skrev själv har jag detolf.

Kex!
2/22/18, 10:47 AM
#9

Har båda och tycker att båda är riktigt bra och att det inte spelar någon roll!

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: