Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 571 ggr
Lin05zie
2/6/18, 7:22 PM

Hjälp!

Hej! Hade nyss ute min hamster i en sådan här hamster boll men efter ett tag ser jag att den är helt nedskvätt, jag släpper tillbaka henne i buren och då ser jag att det är en röd-orange aktiv sörja på insidan bollen. Har också sett detta på spån i buren, vad är det för något? Är det farligt?

Annons:
Katniss
2/6/18, 7:48 PM
#1

kan det vara något form av vätska-fyllt blod kanske? Inte expert på hamstrar men kanske värt att kolla upp om det händer ofta

R.I.P. Anton 💔

Novachan
2/6/18, 8:42 PM
#2

Hamsterbollar är inte bra, de kan skada dem och så får de springa runt i sitt piss och bajs… och så är de ofta för små för hamstern. Kan ej säga varför färgen är som den är, om hamstern har skadat sig och blandat med blod, eller om hamstern kissar lite blod… eller om det är något helt annat. Tror inte man ska vänta om se om det händer oftare som Katniss säger utan att man söker hjälp hos veterinär direkt, hamstern kan hinna bli dålig väldigt snabbt. Hamstererfara får säga om du behöver ta hamstern till veterinär idag/imorgon eller senare efter observation

SE*Cosmo's Chinchilla
2/7/18, 10:45 AM
#3

Kisset kan ändra färg beroende på vad hamstern ätit också, men oftast mer orangefärgat.

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

Upp till toppen
Annons: