Annons:
Etiketthamster
Läst 693 ggr
Eelliiee
2018-02-06 18:00

Hur stort hjul?

Hej! Jag ska snart köpa en guldhamster och köpte ett 28 cm i diameter Hjul till den. Har en dvärghamster och provade att sätta i det i hennes Bur (130 L samlarlåda) och det tar ju upp hela buren! Har köpt en samlarlåda till guldisen också men det ser ju nästan konstigt ut med det jättehjulet i en samlarlåda (som jag också ska ha till guldisen). Kan man ha ett mindre Hjul till guldhamstrar? Räcker det med ca 20 cm? Behåller hjulet om det behövs ett större Hjul annars så byter jag de gärna till ett 20 cm. Har en annan fråga också. Min dvärghamster var väldigt pigg och framme mycket när jag fick henne för ca 2 veckor sedan. Nu ser jag henne nästan aldrig framme och hon sover bara i sitt hus hela dagarna. Hon e ca 8 månader. Varför har hon slutat vara så pigg?

Annons:
91Marran
2018-02-06 18:34
#1

Du behöver ett Hjul på minst 28, gärna 33. :)

Mvh
Mig

[LOVEgerbil]
2018-02-09 13:28
#2

Min guldhamster hade ett Hjul på ca 25-30 cm. Det funkade jättebra. jag skulle säga minst 20 cm till en guldhamster.

UlrikaD
2018-02-09 14:39
#3

Absolut inte 20cm till en guld. 28cm eller 33cm. Dom flesta jag känner med Samla-lådor har just 28cm. Det tar egentligen inte särskilt stor plats. Beror väl i och för sig på vad för sorts Hjul man köper men dom flesta är ju inte särskilt breda. Det enda skillnaden blir ju att ju större hjulen är desto högre blir det i buren.

Upp till toppen
Annons: