Annons:
Etikettroborovski
Läst 2253 ggr
Elsa Lundholm
2/2/18, 8:30 PM

uppfödare (sundsvall)

tjo!

jag har två vintervita. jag skulle veta vart det finns uppfödare för Roborovskis.

Annons:
Cireea
2/3/18, 11:11 PM
#1

Stockholm finns en uppfödare 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
2/4/18, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sara Johansson Åkerlind rekommenderar jag :) Fick hem mina tre robbar från henne igår ! Sjukt fina!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Elsa Lundholm
2/4/18, 7:42 PM
#3

#2 åååååååå vad gulliga. vart bor hon då

Elsa Lundholm
2/5/18, 11:02 AM
#4

jag har läst mycket om dom så det är inte bara för att dom är gulliga. jag tycker dom verkar vara ett roligt djur. (jag har läst faktan på svenska hamsterföreningen). jag är inte kunig men jag kan mer än vissa. jag har haft många hamstrar tidigare. en guldhamster, panda dvärghamster och nu då två rysk vinter vita. jag har aldrig haft två förut men nu har jag det. ( guldhamstern va blandning mellan guld och vinter vit).

91Marran
2/5/18, 1:28 PM
#5

Guldhamster och vintervit kan inte korsas. Finns inget som heter panda dvärghamster.

Mvh
Mig

IsabellsHamsterhem
2/5/18, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3
Hon bor i Stockholm :)

Roborowski är ingen nybörjarhamster, och ingen hamster man sitter och gullar med :) De är väldigt svåra att få tama, och kräver mycket tålamod! De kräver en stor Bur med mycket inredning för att hållas upptagna! De är väldigt krävande hamstrar :)

Panda dvärghamster finns inte :) Och man kan inte korsa guldhamster med vintervit. Så jag rekommenderar dig att läsa på ordentligt så du verkligen vet det du behöver innan du skaffar roborowskis. De är inga enkla hamstrar! De kan INTE bo i gallerburar, burar med våningar eller t.ex ha tefat. För då kan de skada sig allvarligt.
Så det krävs att man läser på och verkligen har koll!

Såhär bor mina tre robbar. Terrariumet är 100x50cm.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Elsa Lundholm
2/6/18, 8:02 PM
#7

#5 synd för dig då men hon va en panda dvärghamster uppfödaren sa det själv och prata med upp födaren om guldhamstern det va bara gulhamster hon sa fel tydligen. hon hade också bytt telefon så fick inte tag på mitt nummer så det va fel. men du kan ju söka på panda dvärghamster själv på google

Elsa Lundholm
2/6/18, 8:08 PM
#8

#6 jag vet att dom har energi. dom ska en 163x43 (detolf)

Elsa Lundholm
2/6/18, 8:09 PM
#9

och jag har ju skrivet att jag har haft och har hamstrar och man måste väl börja någon stans

Novachan
2/6/18, 8:45 PM
#10

Panda hamster (oavsett sort) finns inte utan det är ju att en teckning som liknar en panda. Om man söker runt lite hittar man info om det, samt bilder på vilket utseende som syftas :) söta är dem

Elsa Lundholm
2/6/18, 8:49 PM
#11

#10 jaha ja men uppfödaren sa att den va en speciell art men jag verkar inte hittat så bra uppfödare

Novachan
2/6/18, 8:56 PM
#12

#11 Tyvärr så ljög nog uppfödaren för dig: Har hört att det är vanligt att vissa uppfödare och djuraffären att påstå att det är en egen sort/art bara för att det låter gulligt och säljer bättre… Tror att det är lätt att kunna bli lurad av uppfödare angående sådant om man inte lyckats läsa om det själv innan - är ju inte alltid man hinner läsa om allt innan man skaffar ett djur, vissa saker lär man sig under tiden eller efteråt. Men nu handlar det ju bara om ett utseendet, viktigare att man är påläst om hälsa och skötsel 🙂

Elsa Lundholm
2/6/18, 9:06 PM
#13

#12 ja det är synd. det du skrev på slutet är så himla sant. men att dom gör så mot en är bara taskigt

Annons:
Upp till toppen
Annons: