Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1211 ggr
Elsa Lundholm
2/1/18, 11:42 AM

någon som vet?

hej igen!

jag undrar om ni har lite aktiviteter till dvärghamstrar. jag har lekstugan, lekstunden, boll leken, mysstunden, och laburinten. 

lekstugan 

då gör jag en mur av HVS filmer och ställer in hus, rör, Sand kar, Hjul och massa grejer. men man märker när dom börjar tröttna då bara sitter dom vi Sand karet. då tar jag ut dom. men man kan också ställa klockan på typ 2-3 minuter.

lekstunden då tar jag ur allt i buren och häver i rör, och många grejer som dom tycker om. kan man också ställa klocka.

boll leken

 så springer båda i en varsin boll och ska hitta mat när dom hittar maten så får dom komma ut och få maten och jag gör det tills dom tröttnar.

mysstunden 

är klockar 21:35  varje fredag och lördag och då får dom kllätra på  mig som bom villdom älskar det.

laburint  

är så enkel att man bara ställer HVS filmer som man vill så kollar man hur smart sin hamster är. det man kan ha i sluten är det dom älskar mest jag brukar ta Sand karet och lite godis. 

har ni några mer aktiviteter? skriv gärna.

Annons:
EmiCar
2/1/18, 2:18 PM
#1

Vill bara tilläga att du bör mysa med hamstrarna varje dag! Du kanske gör det, men aja… 😃

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Klaaraa
2/1/18, 4:13 PM
#2

#1 Inte alla hamstrar som gillar att mysa, så det är toppen med lite tips på andra alternativ.  Mina hamstrar skulle inte vilja stanna ens en minut i min famn för att mysa, de skulle hellre vilja gå på äventyr;) 

I min mening så är det få hamstrar som verkligen tycker om att mysa och gosa, men det finns förstås undantag :) En lekhage med berikad miljö är det bästa alternativet här hemma.

EmiCar
2/1/18, 6:44 PM
#3

#2 Der har du rätt i! Min Guld hamster älskar att mysa. När man tar upp henne i famnen och klappar henne så njuter hon, ibland somnar hon! :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

91Marran
2/1/18, 7:17 PM
#4

#3 vad mysigt det låter :)

Mvh
Mig

Elsa Lundholm
2/1/18, 9:40 PM
#5

#3 åå vad gulligt

Elsa Lundholm
2/1/18, 9:42 PM
#6

#2 vad synd. mina hamstrar vill inte äns ner i buren dom bara klättrar upp på min arm när jag ska häva ner dom.

Annons:
Upp till toppen
Annons: