Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2130 ggr
Fritza
2018-01-17 09:50

Välling till hamster och burfråga

Har en guldhamsterkille på 6 veckor som äter bra men är ganska liten. Jag har läst på flera ställen att man kan ge en liten mängd välling, men också läst att de är laktosintoleranta. Vad säger ni experter, hur ligger det till med mat innehållande laktos? Har också en hamster på nästan fem månader. I nuläget har båda hamstrarna den största duna multy-buren på nästan 1 meter. Men jag skulle gärna ha ännu större burar till dem. Har kollat lite på living world stora Eco Bur. Är det någon som har den? Eller kan man lyckas på ett säkert sätt sätta rör emellan två 130L-samla-lådor?

Annons:
-Aida-
2018-01-18 16:12
#1

Välj en välling utan laktos om du vill ge det.
Har sett några som satt rör mellan samla lådor utan problem, har sett nån DIY video på youtube hur man kan koppla ihop flera lådor.

Cireea
2018-01-18 16:24
#2

Angående välling, det finns ju vällingar som inte innehåller mjölk. 
Sen är vissa hamstrar känsligare mot laktos än andra, det vet man ju inte förrän man testat. Jag brukar ge mina en liten bit ost eller lite välling ibland och det har alltid gått bra. Men det får man ju välja själv. 

Jag vet att jag sett andra sätta rör mellan två SAMLA 130-liters lådor. Vet dock inte hur dom gjorde. 🙂 Kanske vore Detolf något att fundera på?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

A: Marsvin
2018-01-24 19:25
#3

Jag tror att de sätter rör genom att skära i plasten och sätta in röret i hålet? Kanske?🙂

Upp till toppen
Annons: