Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1620 ggr
Ifokus.elsa
2018-01-12 14:49

Stamtavla?

Jag har köpt två hamstrar (ca 2 månader) och inte fått någon stamtavla. Det ända som hände var att jag gick dit, hämtade dom och sen betalade. Om jag vill göra kullar i framtiden och sälja, måste jag ha stamtavla? Kan man göra själv? Vad ska stå? Måste jag ha något typ av ägandebevis för dom? Det ända jag vet är att det stog ”ingen sjukdom har funnits i familjen” av de jag köpte.

Annons:
Maria
2018-01-12 14:57
#1

Du får ju kontakta uppfödaren för stamtavla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2018-01-12 15:01
#2

Lämpligtvis avlar man inte på djur utan stamtavla.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

molam
2018-01-12 15:03
#3

KAn ju vara att mamma och pappa hamster kanske inte har stamtavla och då är det svårt att få ut stamtavla, då man inte vet mer än mamma/pappa, och tyvärr är det inte jättebra att avla på Djur utan stam

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

IsabellsHamsterhem
2018-01-13 06:12
#4

Avla inte på djur utan stam :)
Nej, du kan inte göra egen stamtavla. Inte en giltig iallafall.

Vill du föda upp bör du läsa på ordentligt om vad som krävs, det är inte kostnadsfritt att föda upp och man går ofta back. Det är även en stor risk att föda upp, har du några tusen att lägga ifall mamman skulle behöva in akut till veterinären vid födsel? Har du inte det, så ska du inte ta kull.
Läs på ordentligt och mys ordentligt med dina små hamstrar, så kan du i framtiden köpa hamstrar från uppfödare, med stamtavla och avla på!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: