Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
01 --- Avel, Genetik, Uppfödning

Stamtavla?

2018-01-12 14:49 #0 av: Ifokus.elsa

Jag har köpt två hamstrar (ca 2 månader) och inte fått någon stamtavla. Det ända som hände var att jag gick dit, hämtade dom och sen betalade. Om jag vill göra kullar i framtiden och sälja, måste jag ha stamtavla? Kan man göra själv? Vad ska stå? Måste jag ha något typ av ägandebevis för dom? Det ända jag vet är att det stog ”ingen sjukdom har funnits i familjen” av de jag köpte.

Anmäl
2018-01-12 14:57 #1 av: Maria

Du får ju kontakta uppfödaren för stamtavla.

/Maria

Anmäl
2018-01-12 15:01 #2 av: vallhund

Lämpligtvis avlar man inte på djur utan stamtavla.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-01-12 15:03 #3 av: molam

KAn ju vara att mamma och pappa hamster kanske inte har stamtavla och då är det svårt att få ut stamtavla, då man inte vet mer än mamma/pappa, och tyvärr är det inte jättebra att avla på Djur utan stam

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-01-13 06:12 #4 av: IsabellsHamsterhem

Avla inte på djur utan stam :)
Nej, du kan inte göra egen stamtavla. Inte en giltig iallafall.

Vill du föda upp bör du läsa på ordentligt om vad som krävs, det är inte kostnadsfritt att föda upp och man går ofta back. Det är även en stor risk att föda upp, har du några tusen att lägga ifall mamman skulle behöva in akut till veterinären vid födsel? Har du inte det, så ska du inte ta kull.
Läs på ordentligt och mys ordentligt med dina små hamstrar, så kan du i framtiden köpa hamstrar från uppfödare, med stamtavla och avla på!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.