Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1844 ggr
Liam005
2018-01-08 01:30

Få hamstern mysig

Tjena alla. Jag har några hamstrar, alla är ”tama” (de kommer fram till handen och så men de är lite livliga av sig när de är hos någon). Jag vill kunna sitta och ”mysa” med dom. Någon som har något förslag på hur man kan få dom att bli ”lungnare” när man har de uppe? Eller e dvärghamstrar bara väldigt livliga av sig?

Annons:
A: Marsvin
2018-01-08 06:36
#1

Hej🙂

Har hört att dvärghamstrar är svårare att få tama men när man väl får dom tama så kan dom bli väldigt "Mysiga" 
Men det beror också på individen. Vet inte riktigt hur du ska få dem mysiga men om hamstrarna är jätte säkra och litar på dig så blir det nog enklare än om de skulle vara rädda för dig. 
( Ingen fakta, bara vad jag tror🙂 )

Mvh Alva

Liam005
2018-01-08 12:29
#2

Okej tack för svar

Cireea
2018-01-09 10:55
#3

Grejen är den att man inte kan garantera att en viss art är "gosigare". Det är helt och hållet individuellt då alla är sina egna individer med sin egen personlighet. Vissa blir supermysig medan andra inte blir det, oavsett art.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

IsabellsHamsterhem
2018-01-10 04:33
#4

Hamstrar är inga mysiga djur :) Det är väldigt få av alla individer som sitter still i ens famn och somnar.

Jag har haft ca 40 olika hamstrar det senaste halvåret. Det är EN som sitter still ett tag och går att mysa lite med. Det kanske är en rätt bra uppskattning på hur vanligt det faktiskt är.

6 av dessa hamstrar har varit guldhamstrar, de andra har varit dvärgar i alla möjliga åldrar och med unika personligheter :) Det är inga mysdjur med andra ord :)

Sen finns det dock olika linjer i aveln som brukar bli lugnare och mysigare, när det är dags att köpa nästa hamster kanske du kan leta efter en uppfödare vars avkommor ofta blir lugna och gosiga för att öka chansen att få en som vill mysa? :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Liam005
2018-01-10 23:13
#5

Okej jätte tack för alla svar

Upp till toppen
Annons: