Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
19 --- Burar och tillbehör

Det dummast jag hört!

2018-01-02 17:36 #0 av: HamPaw

Jag var i min lokala djuraffär idag på jakt efter leksaker till en hamster samt en namnbricka till hunden. Där bevittnade jag något jag önskar jag inte sett:

'' det var en familj där(en pappa och två barn i typ 9 års åldern)

de sa till hon i kassan att de ville ha en guldhamster och hon var villig att hjälpa de att hitta de rätta tillbehören!

och jag såg de gå till burarna och hon pekade ut en liten röd bur( Denna: https://www.ferplast.com/gb/coney-island.html ) sedan vidare till  hamstervadd och spån tills pappan såg på buren och sa: den ser väl lite liten ut, kan vi inte ta den varav han pekade på en criceti 100( Denna: https://www.ferplast.com/gb/criceti-100.html )så svarade tanten:

Nej! Ta inte den!  hamstrar tycker stora burar är jätteläskiga!!!! ''

(jag ville sä gärna säga något eller hinta till dom men tanten vaktade dom som en ilsken geting runt en flaska saft)

feel free att säga era ''det konstigaste/dummast jag hört'' berättelser

Anmäl
2018-01-02 17:41 #1 av: Cireea

Varför sa du inget trots att personalen fanns närvarande? Kunde ha varit nyttigt för både familjen och personalen. 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2018-01-02 19:14 #2 av: Klaaraa

Usch, blir så arg på djuraffärer!

Anmäl
2018-01-02 20:04 #3 av: HamPaw

#1 jag var påväg men min käre famljemedlem stoppade mig med meningen: Det är deras ensak.

arrrrg ska försöka få tag på de /: samt göta något åt det nästa gång...

Anmäl
2018-01-02 20:54 #4 av: UlrikaD

Märkligt att en djuraffär inte skulle vilja sälja en större bur. Den var ju antagligen dyrare och det brukare ju vara prio ett.

Anmäl
2018-01-02 23:03 #5 av: IsabellsHamsterhem

Jag hade sagt till ordentligt. Speciellt om hamstervadden och buren! Även informerat om att rätt hjulstorlek och att galler är dåligt... 

Anmäl
2018-01-04 22:17 #6 av: HamPaw

#4 de låg båda på runt 1200 spänn

Anmäl