Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1195 ggr
Miramy5
2017-12-10 14:36

Slagits!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag har varigt borta över en dag, och när jag kom hem hade mina två hamsterhonor slagits! Det låg blod i buren och en av dem går väldigt konstigt och dens rumpa har blivit helt biten!!jag försökte att lyfta upp henne men hon bara skriker! Dem har hävdat sig lite då och då men aldrig gjort illa varan på det här sättet förut!! Vad ska jag göra med den skadade?:/ Kram Mira

Annons:
Kirnzy
2017-12-10 15:28
#1

Jag skulle sära på dem och kolla igenom båda två noga efter sår. Ang den skadade, är det allvarliga sår? Är det många? Djupa sår eller bara ytligt? Om det är småsår och hon beter sig relativt normalt så skulle jag hålla koll på henne och såren och se om det blir bättre. Är det allvarligare skador och hon inte alls beter sig normalt skulle jag åkt in till veterinär/iallafall ringt och rådfrågat. Eftersom hon "går väldigt konstigt och dens rumpa har blivit helt biten"' tycker jag att du iallafall ska ringa veterinär, åka in direkt eller avvakta ett litet tag och se om det blir bättre (vet inte om det är öppet nu, så kanske avvakta tills imorgon och åka in om det inte blir bättre).

Miramy5
2017-12-11 20:29
#2

Hej igen! Tack för svar!! Jag har försökt att ta upp henne och kolla igenom, men hon gallskriker och hugger!?:( Ska försöka igen nu och hoppas att det går bättre denna gång. Kram Mira

[AnimeV4]
2017-12-11 23:15
#3

Ring veterinären imorgon skulle jag säga. Hon verkar ha mycket ont och är säkert rejält omskakad med tanke på att det varit ett rejält slagsmål.

Jag skulle lämna henne ifred men hållit koll så att hon äter och dricker. Skulle hon bli sämre drastiskt är det dags att ringa veterinär direkt.

IsabellsHamsterhem
2017-12-15 18:04
#4

Hur har det gått???

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: