Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1414 ggr
[piffochpuff288382727]
11/29/17, 10:56 AM

Dåliga djuraffärer...

Hej hörni Jag har precis skaffat mig en liten guldhamster. Jag vet att man verkligen inte borde köpa från djuraffärer, men hon hade varit i samma Bur som en annan och blivit ganska påhoppad. Jag är så jävla förbannad på säljaren. Det stod varken kön eller hur gamla hamstrarna var vid informationen. Han visste inte könet förens han tog upp henne och kollade. Jag fick inga som helst papper med information. Vad skulle då hänt om det var min första hamster och jag inte visste tillräckligt mycket?! Tycker inte man ska stötta djuraffärer, men hon behövde verkligen komma därifrån. Jag har tid hos veterinären imorgon eftermiddag, bara för att se att inget är fel. Men vad gör jag om det är något fel?? Är det för mycket att gå tillbaka och konfrontera han i affären? Blir så besviken.. varför kan man inte bara ta hand om djur och se till så dom mår bra…

Annons:
Gronstedt
11/29/17, 11:04 AM
#1

För att det lönar sig att ha djuraffär när människor som du går in och köper hamster utan att ställa krav.

[piffochpuff288382727]
11/29/17, 11:13 AM
#2

Människor som jag? Aa för du var där och har koll på allt jag gjorde eller hur? Håll käften bara.

[rumelle]
11/29/17, 11:17 AM
#3

Det är faktiskt som #1 säger. Jag förstår att du bara vill djurets bästa, men om du köper från djuraffär så bidrar ju du till att de kan sälja djur och så länge folk köper kommer de att fortsätta sälja.

Gronstedt
11/29/17, 11:18 AM
#4

#2: För att jag läste ditt inlägg, där du beskrev vad du gjorde. Om du inte menade det du skrev, kanske du borde ha skrivit som det var?

Namiko
11/29/17, 1:25 PM
#5

Det man kan göra för djurens skull när man ser något sånt är att anmäla. Det hjälper kanske inte djuren som finns där just för tillfället men kan i längden innebära att djuraffären antingen förbättrar hur dom håller djuren eller slutar ta in nya helt och hållet. Att köpa ett djur som mår dåligt gör tyvärr ingen skillnad annat än för just det djur du köper oavsett vad du säger till butiksägaren. Det lämnar istället utrymme för butiken att ta in nya djur.

Jättebra att du tar hamstern till veterinären dock, där får du ett stort plus från mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

IsabellsHamsterhem
11/30/17, 9:27 AM
#6

Ställer man inte krav på säljarna så kommer det aldrig bli skillnad. Hade alla som handlat i djuraffär krävt födelsedatum, stamtavla och att den är handtam Vid försäljning så hade även alla djuren haft födelsedatum, stamtavla och varit handtama.
Det är konsumenten som styr marknaden.
Att du köpte den hamstern gör bara att försäljaren kommer att fortsätta sälja på det sättet då hen vet att det funkar.
Jag säger inte om du gjorde rätt eller fel, då jag själv hade velat köpa alla djuraffärsdjur. Men somsagt, att man köper bevisar bara att det djuraffärer gör drar köpare, oavsett av vilken anledning.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
karlsson-peter
12/21/17, 7:27 PM
#7

Jag har alltid köpt i djuraffär, senast igår.
Handtam.
Alltid fått fina ej sönderavlade hamstrar.
Så fort nån nämner djuraffär här i forumet, vaknar alla uppfödare, som tar överpriser på sina så kallade bättre hamstrar.
Lägg ner era attityder mot de som vill handla i butik,

-Aida-
12/21/17, 7:45 PM
#8

Jag anmälde en djuraffär för deras djurhållning till länsstyrelsen, kom dit en månad senare, alla djur borta, de skulle sluta sälja djur helt och har inte haft djur i butiken på några år nu.

91Marran
12/21/17, 8:08 PM
#9

#8 bra gjort!

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: