Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1790 ggr
Jollan1208
2017-11-23 18:31

Tappat en klo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min kompis guldhamster har tappat en klo. Tån som den har suttit på är röd och svullen (på bilden ser den sne och bruten ut pågrund av greppet han fick, men vad vi kan se så ser den obruten ut). Kompisen tror att det kan vara hennes Hjul som orsakat det (gul/blått Nobbyhjul), dock känner jag mig lite osäker på att det skulle vara det. Man ser på tån att det har blödit men vi har letat igenom hela buren, även hjulet och hittar inga blodrester/avtryck. Ska hon ta honom till en veterinär eller växer klon ut av sigsjälv igen? Hur ska vi gå till väga? Tack för snabbt svar:)

Annons:
Cireea
2017-11-23 21:33
#1

Det finns inte mycket att göra åt saken, jag skulle ha avvaktat och sett hur det utvecklar sig. 🙂 Eventuellt att man baddar med lite ljummet vatten för att få bort eventuell smuts.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lolrainbowsandshit
2017-11-24 23:59
#2

Är Nobby Hjul dom som har små hål i sig? I sånna fall är det antagligen andemeningen, har hört att det hänt många :< Hoppas den lilla mår bra ^-^

Cireea
2017-11-25 00:06
#3

#2 Tänker du på näthjulen? Nobby är av plast utan hål.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Jollan1208
2017-11-26 01:33
#4

Okej, tack för svar!! Nej det är inget näthjul, utan ett plasthjul. Inte hört något från henne om hamstern sen dess då vet inte hur det går men hoppas det har blivit bättre.

Meja H
2017-12-05 14:07
#5

Dom hjulen är väl för små🤨

Upp till toppen
Annons: