Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1301 ggr
Sofiehe02
2017-11-13 21:13

Hamstern biter på rören det gör mig tokig!

Nu är det kris i bygget för ca ett år sen bet min hamster på gallret jag har fixat problemet för länge sedan. Men nu ett år senare så har han börjat med en ny sak och det är att bita på rören som han kan springs ut och klättra i. j Jag har tvättat rören jag har testat att byta ut rören men han bliver fortfarande och det är ju inte så bra om han får plast i sig. Han har tillräckligt med stimulans i buren det är jag säker på jag har köpt nästan allt som går att köpa till han jag gör om i hans Bur regelbundet och han har gnagleksaker. Dessutom får han vara ute och spring fritt på golvet nästan varenda dag och nu har jag ingen aning om vad jag ska göra? Man tycker ju att han skulle ha växt ur den där fasen nu han är ju ändå ett år!

Annons:
Cireea
2017-11-13 23:51
#1

Byt ut plaströren till rör i kartong? 🤔 Var finns rören i buren? Går dom utanför buren? Vad har han för Bur? Vad för annan aktivering finns?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

tanglytails
2017-11-13 23:57
#2

Kan vara understimulering så kolla över aktivering samt utevistelse 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Sofiehe02
2017-11-14 12:50
#3

Rören går utanför buren han har en mini duna fun Bur så buren är rätt så stor han har både tuggleksaker, ljus ett såntdär lekhus med massa hål. Massa rör som ligger inne i buren. Och en sön boll som det kommer ut massa för eller godis när han rullar på den

Cireea
2017-11-14 14:14
#4

Är det en guldhamster eller dvärghamster du har? 

Visa gärna bild på Bur + inredning.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2017-11-14 14:15
#5

Ge honom en platta eller ett Hjul.

Mvh
Mig

Sofiehe02
2017-11-14 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Min hamster är en rysk vintervit avstå en dvärghamster ska också lägga till att han hade mycket mer rör att springa i innan men när han började bita på rören så tog jag bort några bitar och jag ska städa buren idag 😂

Annons:
IsabellsHamsterhem
2017-11-16 03:26
#7

Jag hade siktat in mig på en större Bur samt ett Hjul som är 21cm i diameter :)
Den har en hel del aktivering men det är ändå en rättså liten Bur till ytan :)

Den är antagligen understimulerad och behöver mer aktivering :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: