Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 513 ggr
grreta
11/11/17, 1:13 PM

Hjulet i taket

Det kändes trångt i min guldhamster Jonnas stora Samlabur med allt som ska få plats.

Så mycket bättre det blev när jag satte fast Trixiehjulet med några buntband uppe i nättaket i stället för att ha det stående på burgolvet!

Allt verkar mycket rymligare, det går att ha tjockare strölager i botten när inte hjulet är i vägen och som extrabonus blev hjulet närmast ljudlöst när hon springer. Också mycket större plats att kela med henne när taket är avlyft! Hon har fått en sten att klättra upp på så hon kan hoppa in i hjulet och den blev väldigt populär.

Annons:
91Marran
11/11/17, 3:21 PM
#1

Kan du skicka en bild på hur det ser ut?

Mvh
Mig

vendelay
11/11/17, 4:24 PM
#2

Ja, snälla, visa bild!

Vi har problemet att Noomie VARJE NATT gräver upp allt spån liksom så att hjulet fastnar… 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

grreta
11/11/17, 6:42 PM
#3

Jag kan inte ta bild eftersom jag inte har fungerande digitalkamera men det är lätt att beskriva: Trä bara ett antal buntband runt hjulets stålställning och genom nätmaskorna och dra åt.  Ta så många du tycker behövs på varje sida av ställningen.

Buntband är suveränt enkelt att använda och sitter absolut stadigt.  Nu kommer hjulet upp en bit ovanför burgolvet så man slipper alla problem med att det fastnar i spånet eller annat. Ge bara hamstern något att klättra på så den når att komma in i hjulet. Klart!

vendelay
11/11/17, 8:45 PM
#4

Vårt Hjul har ingen ställning. Det är typ en sån vi har:

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279210

😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

grreta
11/12/17, 9:22 AM
#5

Kanske skulle det gå att borra hål i plattformen som man kan trä buntbanden igenom? Buntband finns ju i många olika längder och bredder. Alternativt göra hål i nätet så att själva plattformen kan ligga ovanpå nättaket och hjulet hänga ner i buren?

Hoppas du hittar någon lösning för det gör faktiskt stor skillnad att få bort hjulet från burbottnen🙂

Upp till toppen
Annons: