Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 543 ggr
grreta
11/7/17, 9:54 PM

Hantera fallrisk

Min guldhamster Jonna 3 mån är väldigt social och vill gärna klättra upp för armen när jag sätter ner handen till henne i buren eller leklådan. Helst skulle hon vilja komma ända upp på axeln men jag vågar inte med tanke på fallrisken även om det skulle vara jättetrevligt att ha henne så nära.

Är enda möjligheten att bygga så stor lekhage att jag kan ligga ner inne i den och låta henne klättra som hon vill? (Tyvärr finns inget hamstersäkert rum i bostaden där jag kan släppa henne lös.)

Tidigare fick hon krypa in i min ärm och rumstera runt inne i tröjan men nu har hon upptäckt hur lätt det är att gnaga hål och då finns risken att hon kommer igenom tyget och faller i golvet så det fungerar inte längre.

Hur gör ni?

Annons:
vendelay
11/7/17, 11:15 PM
#1

Jag vet inte om detta kan funka för dig men vi täckte alla "hål" i badrummet så att vår dvärghamster kan springa runt här utan problem. Vi tar bort mattorna och t.ex. mellan vägg och tvättmaskin har vi en träplanka typ och liknande. Så stänger vi badrumsdörren. Förstår du hur jag menar?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

grreta
11/8/17, 9:12 AM
#2

Tack för tips! Just badrummet är den plats jag har prövat mest eftersom där finns en dörr att stänga. (Allt annat i huset har öppen planlösning .) Problemet i badrummet är en bidé där baksidan har en stor hålighet som går att krypa in i. Jag har försökt på många olika sätt att spärra av den/ fylla igen hålet med tyg osv, men hon märker ju direkt att där finns något extra spännande och då koncentrerar hon på att arbeta sig in! Hon är ett  underbart litet energiknippe 😍och går inte att hindra  när hon väl föresatt sig något så den varianten har jag fått ge upp.

I resten av huset finns olika typer av faror och konstigheter för henne som vi inte vill släppa lös henne i men också sådant vi själva är rädda om och inte vill få gnagmärkt t ex nya möbler skåpluckor väggar osv.

2
2/21/21, 2:47 PM
#3

#0: Oftast brukar jag sätta mig i en säng eller soffan och sätta mina hamstrar på axeln, när de klättrar ner mot ryggen så lutar jag mig framåt och har min händer mot ryggen ifall de skulle halka till er nåt så hamnar de i min hand.

Cireea
2/21/21, 9:30 PM
#4

Gammal tråd.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Thea.1
2/21/21, 10:15 PM
#5

#3: detta är en gammal tråd

:)

Upp till toppen
Annons: