Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 838 ggr
[Romek]
10/27/17, 11:19 AM

Bur gjord i trä? Bra/dåligt?

Är burar gjorda i trä bra eller dåligt för guldhamstrar? Tänker på rengöring , säkerhet, osv. Funderar på att skaffa en sådan som på bilden.

*Bild raderad av admin av upphovsrättsskäl*

Annons:
haushinka
10/27/17, 12:29 PM
#1

Blir nog väldigt lätt fuktskador, och kisslukt i träet. Särskilt om det är obahandlat som på bilden.

91Marran
10/27/17, 4:32 PM
#2

Lukten sätter sig i träet om du inte har något på träet som täcker under ströet.

Mvh
Mig

grreta
11/3/17, 9:56 AM
#3

Om hamstern är 100% rumsren, dvs aldrig någonsin kissar utanför sin toalett, då borde det väl fungera?  Eller kan det bli lukt ändå på grund av revirmarkerandet eller av andra orsaker?

grreta
11/3/17, 6:38 PM
#4

Nu har jag precis prövat träbur och kan dela med mig av erfarenheten: Säkerhetsmässigt är det helt värdelöst! Redan efter bara 30 min hade hon gnagt rejäla bitar i ett hörn och om hon fått hållas ett tag till så hade hon definitivt lyckats ta sig ut ur buren! Inte för inte de kallas gnagare🙂

Namiko
11/8/17, 9:44 PM
#5

Jag hade träbur till min senaste guldhamster. Både IKEAs Detolf som har träplattor på kortsidorna samt en bokhylla som jag satte plastmatta i botten på och jag hade silikon i skarvarna för att säkra mot fukt. Det passar definitivt inte alla hamstrar som #4 nämner, men min försökte aldrig gnaga sig ut så det gick galant med henne.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: