Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1484 ggr
Isabell768
10/23/17, 4:51 PM

Min hamster dog

Hej. Vet inte hur jag ska börja. Jag köpte min hamster för ett par årsen när jag låg på sjukhus. Min hamster rädda mitt liv, utan han skulle jag inte orka kämpa. Var mobbad i skolan och hade/har inga vänner. Så när jag kom hem från skolan satt jag i timmar och pratade med han. Kändes som att han lyssnade och alltid fanns där. Sen blev han sjuk och jag stannade hemma från skolan ett par veckor för att kunna finnas där och satt med han i knät 24 timmar i sträck för att se om han kunde äta eller dricka. Sen hände det som inte fick hända, han dog. Förra veckan. Går till skolan men den går bara dåligt eftersom att jag inte kan tänka längre och bara får gå till toan och gråta hela tiden. Men känns som att livet är meningslöst. Känner mig helt tom. På kvällarna gråter jag tills jag spyr och vill bara lägga mig ner och inte vakna. Fick en ångestmedecin utskriven eftersom att läkaren tror att jag bara är derprimerad för skolan eller nått. Men den hjälper inte. Kan inte tänka på han utan att falla ihop. Vet inte hur jag ska orka. Min hamster var och kommer alltid att vara mitt allt. Nu lägger jag mig bara och sover när skolan är slut för att inte kunna tänka lika mycket. Att köpa en ny hamster kommer aldrig att hända, vill aldrig ersätta världens finaste hamster. Vet inte vad jag ville få ut med denhär texten, ville mest skriva av mig och hoppas att jag skrev i rätt tråd.

Annons:
vendelay
10/23/17, 5:23 PM
#1

Jag beklagar verkligen, vännen. Läkaren som skrev ut din medicin, har du berättat om detta för den personen?

Vårt första husdjur var ett marsvin som hette Hugo. Han var vårt allt och blev tyvärr sjuk ganska tidigt och fick somna in. Det kändes som att hela världen rämnade men det blir lättare. Hamstrar lever inte länge så det var oundvikligt, det gör ont men du måste tänka på hur bra han hade det med dig.

Låt det ta sin tid att sörja, det är okej att vara ledsen.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Kex!
10/23/17, 5:24 PM
#2

Hmm vet inte riktigt hur jag ska hjälpa dig då all sorg är olika! Jag tycker att du bör minnas alla era fina stunder och låta det ta sin tid att komma över honom då djur blir som ens familjemedlemmar! För min kanin så gjorde vi en fin liten grav där jag har ett ljus, en mini kanin i porslin och en liten växt vilket blir en fin minnes plats! Har även en liten gravsten <3 Sen så tänker jag så här med att köpa en till hamster efter att min hamster kommer gå bort när han gör det att det går inte att ersätta ett djur bara erbjuda ett annat djur en annan del ur ens hjärta eller hur man ska formulera det! ❤️ 

Vila i frid Lilla hamster ❤️

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

91Marran
10/23/17, 5:40 PM
#3

När min katt dog för fem år sedan så mådde jag precis som du. Jag hade min katt till att ventilera livet med. Hade inga direkt trevliga kompisar, de som var "kompisar" mobbade mig rejält. När han dog, avlivades så dog halva mitt hjärta. Jag får fortfarande panikattacker, men det blir lättare med tiden. Han är lika betydelsefull för mig fortfarande. Köpte ett ljus med hans namn för några månader sedan som jag kan tända. När min första hamster dog så ersatte jag henne med två nya. Den ena han dö innan hon kom in i mitt hjärta. Man måste vänta tills man mår lite bättre innan man skaffar en ny. Jag vet hur tungt det är. Låt det ta tid och du att köpa en ny är inte att ersätta. Det är att skaffa en ny vän. Kanske kan en ny hamster hjälpa till att ventilera om den gamla i framtiden när du är mogen. Behöver du skriva av dig om skolan och allt runt omkring så kan du pma mig.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: