Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 1556 ggr
Josefinpersson
10/17/17, 2:58 PM

Hjälp med egen hamstermat

Hej! Jag vill blanda en egen ekologisk hamstermix till min Guldhamster, jag har försökt ta reda på fakta om det ganska länge nu. Men jag har så svårt att förstå hur en räknar ut procenten på protein och allt annat.. Och vill gärna ha tips på frön osv att ha i, jag skippar helst flingor och annat processat. Är det någon som kan hjälpa mig att förstå? :)

Annons:
Hamsterb1231
10/17/17, 4:54 PM
#1

Mina älskade solrosfrön, det finns att köpa på Ica osaltade och ekologiska :) Havregryn finns ju också. Vet egentligen bara att hamstrar inte ska äta salt, socker eller för mycket fett. Lycka till! :)

💕alizzen💕
10/19/17, 9:31 PM
#2

Solrosfrön funkar, men ta inte för mycket av det då det inte är bra för hamstern. Solrosfrön är inte nyttigt för hamstrar (enligt mig, och flera) och det är bättre om du istället använder pumpafrön, det är både nyttigt och gott (för de flesta hamstrar e det gott iaf) Ta det istället! :)

[KatarinePierce]
10/20/17, 7:32 AM
#3

#2 Solrosfrön innehåller mycket fett det gör Pumpa frön också så varken 1 eller 2 är nyttigt

91Marran
10/20/17, 9:33 AM
#4

Fast i rätt mängd är det inget farligt.

Mvh
Mig

Majaa12
10/20/17, 10:46 AM
#5

Jag vet hur man räknar ut näringsvärde i Foder. Det är ganska svårt att förklara men jag ska försöka när jag får tid över någon gång🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

A: Marsvin
1/14/18, 10:37 AM
#6

Jag har läst att om du ska göra en egen foderblandning är det viktigt att du får med alla näringsämnen som en hamster ska ha

Annons:
Upp till toppen
Annons: