Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1461 ggr
[Romek]
10/10/17, 1:24 PM

Tips på bra aktiverings/leksaker till guldhamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har två långhåriga guldhamstrar, behöver tips på bra aktiveringsleksaker och andra saker som kan aktivera dem på ett bra sätt, infogar bild på buren som den ser ut nu. Skulle även behöva nån slags hållare till vattenflaskan som jag kan ställa i buren, någon som vet om man kan få tag i det i Sverige? Alltså att inte behöva skicka efter det från nån utländsk hemsida, för behöver det så snart som möjligt.

Annons:
[KatarinePierce]
10/10/17, 2:41 PM
#1

Djurmaxi finns det vattenflaskhållare

Cireea
10/10/17, 2:59 PM
#2

Angående vattenflaskan, du kan hänga upp en i ståltråd i taket 🙂 Finns vattenflaskor med öglor som är perfekt. Annars är en hållare också ett bra alternativ. 

Leksaker, där är det din fantasi som sätter stopp. I mina burar finns det massor av kartonger i olika former, det är allt från äggkartonger till större papprör. Pringlesrör är också perfekt, se bara till att diska ur och skära bort botten + ta bort metallen inuti. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KatarinePierce]
10/10/17, 3:00 PM
#3

#2 Hen har gjort två trådar som handlar om samma sak,ta bort en av de?

[KatarinePierce]
10/10/17, 3:05 PM
#4

Som jag lovade dig så ska jag visa bilder på min guldhamster bur

Kex!
10/10/17, 3:19 PM
#5

Hållare finns på djurmagazinet

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Kex!
10/10/17, 4:51 PM
#6

Tunnlar, grenar är något jag brukar använda! kartonger som #2 sa är också riktigt bra! även ha gräv hörnor med djupare underlag om hamstern gillar att gräva. Gömma undan mat på olika sätt eller sprida ut den!

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
vendelay
10/10/17, 7:37 PM
#7

Toarullar (och hushållspappersrullar) är mycket populära här, men det kanske är för litet för en guldhamster? Jag vet inte hur mycket det skiljer i storlek mellan guld och dvärg? Jag brukar gömma dem under spånet med ändarna lite böjda uppåt så hon kan hitta in och ut. Vissa använder hon som tunnlar, andra stoppar hon toapapper i så det blir stopp och så gömmer hon mat där 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Cireea
10/10/17, 7:38 PM
#8

#7 Ska man använda sånt till guldhamstrar bör man klippa upp dom så hamstern inte fastnar. Har hänt allt för många gånger! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

vendelay
10/10/17, 7:42 PM
#9

#8 Okej, men då kanske det funkar om den uppklippta sidan är vänd neråt så bottenmaterialet inte ramlar ner i rullen. Eller helt enkelt köpa ett större rör förstås - men toarullar är så bra för det köper ju de flesta ändå 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Cireea
10/10/17, 7:50 PM
#10

#9 Precis, det funkar ju 🙂

Jag har större papprullar. Av den typen som affischer och sånt brukar ligga fast betydligt större, om du vet vad jag menar för sort. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

vendelay
10/10/17, 7:57 PM
#11

#10 Ja, vad smart, det tänkte jag inte på men det finns ju! Någon skrev om Pringlesrör (diskade och utan metallen) också, det är ju också smart!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[KatarinePierce]
10/10/17, 8:00 PM
#12

Jag har gjort ett eget hyllplan

Du behöver 

- Sax

- Limpistol 

- Toarullar

- Sko/fling kartong

- Kartong

Börjar med att klippa flingpaketet så att det är typ en fyrkant ta sedan fyra toarullar och limma på dem i varsitt hörn,nu gör du en trappa,med hjälp av kartongbit,som är lång,du klipper också remsors du limmar på den långa kartongbiten.när de har torkat limmar du på det på den fyrkantiga flingpaketet med toarullarna men och sedan har du gratis hyllplan😍

Cireea
10/10/17, 8:00 PM
#13

#11 Det var också jag 😃 
Mina älskar pringlesrör, så jag roffar åt mig varje gång någon köpt. 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[KatarinePierce]
10/10/17, 8:11 PM
#14

#2 jag brukar göra ett underground hus med ett pringles ,rör jag tar bort metallen och gör som ena öppning och väljer hur högt jag ska ha sedan placerar jag hela "huset" förutom öppningen under mitt strö :) Uppskatas väldigt mycket här hemma dem ligger alltså direkt på stött blir ju mysigt för dem

[Romek]
10/19/17, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Är detta bra bur-inredning till guldhamstrar, t.ex klätterställningen, är den bra? Eller är det farligt? Se bild.

[KatarinePierce]
10/19/17, 9:25 PM
#16

Tycker inte att klätterstllningen är bra: Kolla här så ser du bra och dåliga leksakerhttps://exentrions.weebly.com/leksakerzoo-sortiment.html

[Romek]
10/19/17, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Denna då?

[Romek]
10/19/17, 11:22 PM
#18

Kan lägga till att båda hamstrarna gillar att klättra upp där "lufthålen" i buren sitter (på den bakre väggen). Varje kväll/natt klättrar de upp där och ramlar ner, är rädd att de skadar sig.

[KatarinePierce]
10/20/17, 7:30 AM
#19

Kanske,en hamster tass kan fastna

[Romek]
10/20/17, 1:46 PM
#20

Tog bort de där kokosnötterna också , de klättrar och ställer sig längst upp på den och hoppar ner därifrån. Bör man ha leksaker som de kan klättra i eller klarar de sig utan det? Menar när det gäller aktivering. Har de stort behov av att klättra/utmanas? Vill ju inte att det blir farligt.

Annons:
Cireea
10/20/17, 1:49 PM
#21

#20 Hamstrar har inget behov av att klättra då dom är marklevande djur.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: