Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2702 ggr
sparklesenshis
2017-10-06 15:30

Hamster äter inte?? Går ner i vikt

Hej Jag har precis upptäckt att min sakta men säkert har slutat äta. Han har gått ner ganska mycket i vikt. Jag har försökt ge honom olika saker men han äter ingenting och han har inte ätit sen förra veckan. Han kan ta en matbit och sedan putta bort den och ignorera den så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Han är 1 år och några månader gammal så vet inte om det kan ha med ålder att göra.. han är fortfarande "ung" Behöver tips om hur jag ska lösa detta och om jag kanske bör ge honom "mjukare" mat??

Annons:
[KatarinePierce]
2017-10-06 15:50
#1

Åk till veterinären hur länge har har det varit så? :) Vi i Djursjukhuset brukar säga att det har inte ett djur ätit på ett dygn ska man åka in

91Marran
2017-10-06 18:27
#2

Kan vara tänderna. Åk in akut! Spruta in lite näring i munnen väldigt försiktigt.

Mvh
Mig

Cireea
2017-10-06 21:53
#3

Jag skulle inte säga att din hamster är ung. Vissa blir "gamla" tidigare än andra, det kan synas på att pälsen inte är lika fin som förut eller att beteendet ändras.

Låter dock som att han kan ha problem med tänderna, bör kollas upp snabbt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Twix741
2017-10-08 21:27
#4

Prova att muta honom med grönsaker, frukt (inte så mycket av det dock), Babymat (utan lök) eller något som du vet att han tycker om. Har han bitleksaker i buren? Om han inte börjar äta så åk in till veterinären. Hoppas det går bra för honom.

[KatarinePierce]
2017-10-09 07:22
#5

#4 Utan lök? :) Okej nästa gång ska jag köpa Barnmat utan lök men den ska fan vara kryddad.

[KatarinePierce]
2017-10-09 07:28
#6

#4 Ifall du inte förstod Ska maten vara utan kryddor och lök :) Och om tänderna på hamstern är fel,så kan ju den inte.

Annons:
Cireea
2017-10-09 13:59
#7

#5 #6 Jag förstår verkligen inte varför du känner att du måste vara så nedlåtande i ditt sätt att svara, och det är inte första gången heller. Istället för att göra narr av Thelmas svar kan du komplettera med en kommentar om att barnmaten även ska vara utan kryddor. 

Om du vill vara kvar på sajten föreslår jag att du funderar rejält över hur du uttrycker dig här inne.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: