Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning

Hamster äter inte?? Går ner i vikt

2017-10-06 15:30 #0 av: sparklesenshis

Hej
Jag har precis upptäckt att min sakta men säkert har slutat äta.
Han har gått ner ganska mycket i vikt. Jag har försökt ge honom olika saker men han äter ingenting och han har inte ätit sen förra veckan. Han kan ta en matbit och sedan putta bort den och ignorera den så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Han är 1 år och några månader gammal så vet inte om det kan ha med ålder att göra.. han är fortfarande "ung"
Behöver tips om hur jag ska lösa detta och om jag kanske bör ge honom "mjukare" mat??

Anmäl
2017-10-06 15:50 #1 av: [KatarinePierce]

Åk till veterinären hur länge har har det varit så? :) Vi i Djursjukhuset brukar säga att det har inte ett djur ätit på ett dygn ska man åka in

Hjärta Ett hej kan göra så mycket Hjärta

Anmäl
2017-10-06 18:27 #2 av: 91Marran

Kan vara tänderna. Åk in akut! Spruta in lite näring i munnen väldigt försiktigt.

Anmäl
2017-10-06 21:53 #3 av: Cireea

Jag skulle inte säga att din hamster är ung. Vissa blir "gamla" tidigare än andra, det kan synas på att pälsen inte är lika fin som förut eller att beteendet ändras.

Låter dock som att han kan ha problem med tänderna, bör kollas upp snabbt! 

Sajter: FilmGuldhamster, Hamster, Litteratur,  Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning

Anmäl
2017-10-08 21:27 #4 av: Thelma741

Prova att muta honom med grönsaker, frukt (inte så mycket av det dock), Babymat (utan lök) eller något som du vet att han tycker om. Har han bitleksaker i buren? Om han inte börjar äta så åk in till veterinären. Hoppas det går bra för honom.

Anmäl
2017-10-09 07:22 #5 av: [KatarinePierce]

#4 Utan lök? :) Okej nästa gång ska jag köpa barnmat utan lök men den ska fan vara kryddad. 

Anmäl
2017-10-09 07:28 #6 av: [KatarinePierce]

#4 Ifall du inte förstod Ska maten vara utan kryddor och lök :) Och om tänderna på hamstern är fel,så kan ju den inte.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.