Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1670 ggr
Guldisar
9/30/17, 1:36 AM

Blöt fläck

Har märkt på min guldhamster stt varje dag när han vaknar så har han en blöt fläck på sidan som att det kliar där och att han tvättar där extra noga. Har kollat på stället och kan inte se något rött eller håravfall! Har någon en aning on vad det kan vara? Skriv inte ”åk till veterinären”, så mycket förstår jag också men då jag inte kan se något så frågar jag runt först!

Annons:
Cireea
9/30/17, 1:59 AM
#1

Det är doftkörtlarna som sitter på sidorna. Om det är så att han kliar och tvättar där mycket kan det hända att han fått en inflammation eller liknande. Då behöver han åka till veterinär för hjälp. 🙂Behandla inte inflammationen själv, det kan orsaka mer problem.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Guldisar
9/30/17, 2:13 AM
#2

Kan det ha att göra med att han precis blivit könsmogen? För googlade runt lite och tror att det har något med det att göra! Utan att låta som en hobbyvetrinär så ser det inte ut som inflammation eller liknande, det är bara några få hårstrån som ser lite mer ”fuktiga” ut precis vid körteln! Tror inte det är någon fara :) avvaktar nägon vecka och ser hur det utvecklas!

Cireea
9/30/17, 2:16 AM
#3

Ibland kan doftkörtlarna vara lite fuktigare än vanligt, men så länge det inte ser ut att försämras eller om det börjar lukta etc. så skulle jag inte vara orolig. 

Håll bara koll på det och se hur det utvecklas. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[KatarinePierce]
9/30/17, 9:26 AM
#4

Åk till veterinär ifall du är orolig,vänta inte

Upp till toppen
Annons: