Annons:
Etiketthamster
Läst 1115 ggr
Mathilda-hamster
2017-08-28 19:16

Hur ska jag få hamstern tam?!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har läst nu på internet att jag sna låta hamstern vara ensam första dagen. Det har jag gjort nu. Men hur ska jag göra så att den blir tam och kan ta upp den utan att den bits? Är verkligen rädd att jag ska bli biten Hur ska jag göra??? Bild på buren här nere :)

Annons:
91Marran
2017-08-28 19:40
#1

Är huset lagligt?

Mvh
Mig

Jollan1208
2017-08-28 20:28
#2

Byt ut huset direkt! Använd ett i trä från djuraffären eller klipp ett hål i ett mjölkpaket. Plast andas inte och gör det kvavt för hamstern. Använder du hamstervadd? Byt ut mot rivet toapapper för hamstern kan kvävas utav det. hur du får hamstern tam finns ofta att läsa på hamsteruppfödares hemsidor eller svenska hamsterföreningens hemsida!:)

Mathilda-hamster
2017-08-28 21:29
#3

Jag bryr mig bara om hur man får hamstern tam. Inte vad jag har och inte har…

Jollan1208
2017-08-28 22:48
#4

Jag gav tips på sidor där man kan läsa om hur de blir tama? Vad hamstern har för inredning är minst lika viktigt som hanteringen utav den. Du behöver inte låta otrevlig. :)

91Marran
2017-08-29 13:28
#5

Du vet att har du kvar det huset så bryter du mot lagen. Kommer någon hem till dig och ser det så kan du bli anmäld. Inget roligt. Vi vill bara ditt bästa. Prata mycket när du är vid buren och låt hamster lukta på din hand i buren. Går den upp i handen självmant så ta det för siktigt.

Mvh
Mig

💕alizzen💕
2017-08-30 15:32
#6

Testa först att ge den något den gillar att äta. Detta kan öka hamsterns intresse för dig och på så sätt får du hamstern tam lättare. Testa sedan att lägga gobiten PÅ handflatan, då kanske hamstern självmant kliver upp i handen (ta inte upp den för det) och desto förr gånger du gör detta desto bättre lär både du och din hamster känna varandra. När du gjort det här tillräckligt många gånger kan du testa att lyfta upp hamstern när den kommit upp i handen. Då kommer den att känna igen lukten och inte känna sig rädd eller hotad på något sätt. Jag tror heller då inte att den kommer att bita dig. Obs: Ta inte upp hamstern uppifrån, utan kom ifrån sidan eller framifrån. Annars kan hamstern tro att det är ett farligt rovdjur och då kommer hamstern antagligen bli väldigt rädd. Hoppas att tipsen funkar ;) Lycka till nu! ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: