Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 1959 ggr
Carma77
2017-08-28 08:04

Ny hamsterkompis?

Inatt har det hänt något hemskt. Vår ena hamster, Lemon har genom en hemsk olycka blivit av med sin bror Lime. Nu vill vi att Lemon ska få en ny livskamrat. Han är en rysk vintervit hane som är ca: 3 månader gammal och Kommer från en privat uppfödare. Har ni något tips på hur vi ska få tag på och introducera en ny kamrat till Lemon? Vi är oroliga för att de inte kommer att komma överens. En tanke är att vi flyttar Lemon till en annan, lite mindre Bur och att vi sedan låter båda flytta in tillsammans i den stora Bur som Lemon nu har själv. Låter det som en bra idé?

Annons:
Miramy5
2017-08-28 14:30
#1

Hejsan! Vad tråkigt att höra om hans kompis:( Olyckor händer så lätt:( Jag skulle tipsa om att du sätter ihop honom med en precis levklar unge. Dem brukar vara snälla mot dem små. Men låt dem såklart hälsa på varandra några kvällar i rad Så att dem lär känna varandra:) Kram

Cireea
2017-08-28 15:09
#2

Kontakta en seriös uppfödare av Rysk Vintervit för att hitta en ny vän. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carma77
2017-09-02 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Uppdatering: Vår snälla uppfödare hjälpte oss med en ny kompis till Lemon. Kompisen var bara ca 4 veckor gammal. Efter lite trixande med hamstrarna i varsin Bur och stunder tillsammans i lekhage har de nu tillbringat första natten tillsammans i en stor gemensam Bur. Lemon har varit ganska tuff mot den lille och jagat iväg honom när han kom i närheten. I den stora gemensamma buren har vi 2 utav allt (utom vattenskål) för att kanske minska risken för konflikter. Trots det så har de sovit i samma bo.❤ Det piper och låter från boet så jag var lite orolig för lillen. Men när jag tittade in så var det ingen som var skadad. Låter en del hamstrar mer än andra? Lemon och Lime lät bara när de var i konflikt (tolkade jag det som). Det känns fortfarande hemskt att Lime dog men att det nu verkar bli bra med Lemon och lillen känns som en stor lättnad. Visar en bild på deras gemensamma Bur.☺

Miramy5
2017-09-02 19:24
#4

Vilken stor Bur dem har! Härligt!:) var det pga bråk lime dog?:( ursäkta om denna fråga är känslig för dig. Kram

Carma77
2017-09-02 23:12
#5

Ingen fara #4….Lime dog inte pga bråk utan pga mig 🤤. Han drunknade i en hög vas med växt som jag ställt i buren. På något sätt måste han ha hoppat från grävtornet upp till taket och klättrat bort till vasen. Det känns såklart fruktansvärt, jag visste ju att det var en drunkningsrisk men tyckte att jag ställt vasen säkert……😕

Upp till toppen
Annons: