Annons:
Etiketthamster
Läst 578 ggr
💕alizzen💕
8/23/17, 9:11 PM

Hur länge?

Hej! Har en dvärgis som ska få göra sin första lite längre resa. Mer exakt så behöver han vara i sin transportbur i lite mer en 3 timmar. Jag tkr själv att det låter väldigt mkt, men vi får inte plats med den stora Bur han har o all packning. Det jag undrar är ifall ni vet om detta går bra? Självklart ser jag till att det inte blir för varmt samt att han har tillgång till lite mat o grönsaker. Vill gärna höra hur ni brukar göra, eller om det är för länge. Tacksam för svar! ❤️

Annons:
UlrikaD
8/24/17, 4:01 AM
#1

Det är absolut inga problem. Ha en ordentlig transportbur och ingen sån där pytteliten. Se till att det finns ordentligt med bottenmateral att gräva ner sig i, mjukt papper att boa med, lite torrfoder och sen gurka för vätska. Se till att buren inte utsätts för drag, hög värme (eller kyla). Att ha hamstern i sin vanliga Bur vid resa är ändå ingen bra idé. Om det skulle ske en olycka, eller bara en kraftig inbromsning med bilen så kan hamstern skada sig ordentligt. Få sitt hus över sig t.ex. I transportburen reser dom säkrare:)

💕alizzen💕
8/24/17, 7:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Okej, tack. Jag har den på bilden, blir den bra eller blir den för liten?

UlrikaD
8/24/17, 1:42 PM
#3

Dom finns ju i olika storlekar så svårt att se hur stor just din är. Dom som är 23cm på längden brukar funka.

Upp till toppen
Annons: