Annons:
Etiketthamster
Läst 1063 ggr
Mathilda-hamster
2017-08-19 15:23

Min dvärghamster

Hej! Idag köpte jag en Dvärghamster som vi ska hämta om några dagar. Färgen är marmor, vit grå och lite svart. Den är så söt. Har tyvärr ingen bild. Hamstern är 4 veckor gammal. Dom sa att den skulle hållas ensam eftersom att dom hade haft 2 i samma Bur men dom började bråka. Nu undrar jag vad ni tycker den ska heta och ge mig lite tips om hamstrar osv ❤️

Annons:
Kex!
2017-08-19 15:34
#1

Är den en hona eller hane? :)

Skulle säga antingen Saphira eller Törne 

Lite tips om hamstrar! 

Ha en stor Bur :) ett akvarium/ terrarium på minst 90 cm x 40 cm eller en IKEA DETOLF eller SAMLA 130 l  

Ha ett bra Hjul! Trähjul är bäst enligt mig 

Använd absolut inte hamstervadd utan använd istället toapapper 

Använd ett trähus! 

Ge din hamster Bunny Dvärghamster dröm basic eller expert! går att köpa på zooplus  

Använd vattenflaska 

Och till motion utanför buren en lekhage och ha en massa leksaker

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

[KatarinePierce]
2017-08-19 15:37
#2

Tycker den borde heta mormor men håller med allt som #1 säger

-Aida-
2017-08-19 16:38
#3

Något trähus är bra, samla på dig kartonger som du kan inreda med i buren, de gillar det.
När toapappret är typ slut så de är en snutt kvar så låt de sitta på, hamstern får jobba med att ta bort papperet själv, lite syssla att göra, papperet uppskattas att bygga bo med och rullen kan de göra gånger med, iallafall min gör det vid bo byggen.

Jag föredrar att blanda eget Foder, då får man en livstids upplaga typ av hamstermat, det finns färdiga inköpslistor och instruktioner på hur man gör.

Mathilda-hamster
2017-08-19 16:44
#4

#1 tack för tipsen, Min hamster har en Bur som heter "duna Fun large" jag har även köpt ett trähjul som du sa. Jag har köpt hamstervadd men ska nog slänga det eftersom att det inte var bra. Jag har ett plast hus och ett trähus också 💕 Eftersom hamstern bara är 5 veckor så har jag en skål med vatten och en vattenflaska om den inte skulle förstå hur man dricker ur flaskan ❤️

Mathilda-hamster
2017-08-19 17:09
#5

#3 Tack för tipsen du med! Jag har flingpaket och mjölk paket som jag kan lägga i hamsters Bur 💗

Kex!
2017-08-19 17:14
#6

#4 se till att vattnet inte är för djupt i skålen bara :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
[KatarinePierce]
2017-08-19 17:47
#7

Du kan också göra ditt egna hamsterhjul :)

Meja H
2017-08-23 21:57
#8

Hamstern kan heta Marble❤ Marmor fast på engelska :) Och det finns ingen färg som heter marmor det heter sapphire 😄

💕alizzen💕
2017-08-26 19:38
#9

Här har du några tips på namn 😉 -Kiro -Hammy -Hammie -Estell -Cheezy -Lejon -Charlie -Lakrits -Sigge Hoppas du har användning för de 😉❤️

Upp till toppen
Annons: