Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (9) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes, köpes och erbjudes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Min dvärghamster

2017-08-19 15:23 #0 av: Mathilda-hamster

Hej! Idag köpte jag en Dvärghamster som vi ska hämta om några dagar. Färgen är marmor, vit grå och lite svart. Den är så söt. Har tyvärr ingen bild. Hamstern är 4 veckor gammal. Dom sa att den skulle hållas ensam eftersom att dom hade haft 2 i samma bur men dom började bråka. Nu undrar jag vad ni tycker den ska heta och ge mig lite tips om hamstrar osv ❤️

Anmäl
2017-08-19 15:34 #1 av: Kex!

Är den en hona eller hane? :)

Skulle säga antingen Saphira eller Törne 

Lite tips om hamstrar! 

Ha en stor bur :) ett akvarium/ terrarium på minst 90 cm x 40 cm eller en IKEA DETOLF eller SAMLA 130 l  

Ha ett bra hjul! Trähjul är bäst enligt mig 

Använd absolut inte hamstervadd utan använd istället toapapper 

Använd ett trähus! 

Ge din hamster Bunny Dvärghamster dröm basic eller expert! går att köpa på zooplus  

Använd vattenflaska 

Och till motion utanför buren en lekhage och ha en massa leksaker 

// Lova

Medarbetare Hamster Ifokus 

Anmäl
2017-08-19 15:37 #2 av: [KatarinePierce]

Tycker den borde heta mormor men håller med allt som #1 säger

Hjärta Ett hej kan göra så mycket Hjärta

Anmäl
2017-08-19 16:38 #3 av: -Aida-

Något trähus är bra, samla på dig kartonger som du kan inreda med i buren, de gillar det.
När toapappret är typ slut så de är en snutt kvar så låt de sitta på, hamstern får jobba med att ta bort papperet själv, lite syssla att göra, papperet uppskattas att bygga bo med och rullen kan de göra gånger med, iallafall min gör det vid bo byggen.

Jag föredrar att blanda eget foder, då får man en livstids upplaga typ av hamstermat, det finns färdiga inköpslistor och instruktioner på hur man gör.

Anmäl
2017-08-19 16:44 #4 av: Mathilda-hamster

#1 tack för tipsen,
Min hamster har en bur som heter "duna Fun large" jag har även köpt ett trähjul som du sa. Jag har köpt hamstervadd men ska nog slänga det eftersom att det inte var bra. Jag har ett plast hus och ett trähus också 💕 Eftersom hamstern bara är 5 veckor så har jag en skål med vatten och en vattenflaska om den inte skulle förstå hur man dricker ur flaskan ❤️

Anmäl
2017-08-19 17:09 #5 av: Mathilda-hamster

#3 Tack för tipsen du med! Jag har flingpaket och mjölk paket som jag kan lägga i hamsters bur 💗

Anmäl
2017-08-19 17:14 #6 av: Kex!

#4 se till att vattnet inte är för djupt i skålen bara :) 

// Lova

Medarbetare Hamster Ifokus 

Anmäl
2017-08-19 17:47 #7 av: [KatarinePierce]

Du kan också göra ditt egna hamsterhjul :) 

Hjärta Ett hej kan göra så mycket Hjärta

Anmäl
2017-08-23 21:57 #8 av: Meja H

Hamstern kan heta Marble❤ Marmor fast på engelska :)
Och det finns ingen färg som heter marmor det heter sapphire 😄

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.