Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 941 ggr
Jollan1208
2017-08-16 12:24

Jord att gräva i?

Hejsan, just nu bor min hamster (guld) i en detolf. Han gillar att gräva i bottenmaterialet han har men pågrund av Detolfens låga kanter går det ej att ha mer än ca 5-8cm djupt. Har funderat på att bygga ut åt honom så att han antingen får en Samla låda eller ett mindre akvarium, som ska vara helt anpassat för att gräva i. Skulle man kunna göra så? Funkar VVS-rör (grå i plast) som gång mellan detolfen och grävlådan isåfall? Om jag borrar lufthål i rören. Vanliga hamsterrör tycker jag är så dyrt, samt att jag tror min hamster skulle kunna fastna i dem (han har aldrig kommit igenom toarullar ens). Jag skulle också vilja ha tips på jord som går att gräva i. Den ska ej vara farlig för hamstern, alltså utan gödsel. Om ni vet något annat material som funkar minst lika bra att gräva i får nu gärna komma med de som förslag också! Är öppen för allt! Tack på förhand!

Annons:
91Marran
2017-08-16 13:10
#1

Jag har köpt de där rören som går att böjja som man vill.

Mvh
Mig

Saffran2017
2017-08-16 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har du inget tak till detolfen? Mina hamstrar bor i en sån och jag brukar ha runt 20 cm djupt spån :)

Jollan1208
2017-08-16 14:15
#4

#1 tack för tipset!! #2 nej jag vet inte hur jag ska bygga, känns så krångligt. Du får gärna berätta hur du har gjort och vart du fått materialet ifrån osv:)

Saffran2017
2017-08-16 14:54
#5

Just nu har jag bara plexiglasskivor som tak men håller på och fixar ett ordentligt tak men har inte haft tid att bygga det. Jag kan återkomma när jag byggt klart det :)

Saffran2017
2017-08-16 14:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Än sålänge har jag bara hunnit bygga en ram som jag sen ska sätta fast nät på :) det var inte så svårt att sätta ihop den då det bara är raka lister som jag skruvat fast i varandra med håljärn :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: