Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 5233 ggr
Lisis_w
8/8/17, 10:06 PM

Guldhamster svullen bak

Hej, för några dagar sen märkte vi att vår guldhamster som är lite mer än 1 och ett halvt år blivit väldigt stor runt rumpan ungefär, vi trodde först att hon bara blivit tjock men det känns som att hon är mer svullen och rumpan är typ delad i två "bollar". Hon är frisk och som vanligt annars bara lite klumpigare när hon ska klättra på saker och springer runt, någon som vet vad det kan vara?

Annons:
-Aida-
8/8/17, 10:20 PM
#1

låter som att en veterinär bör göra en bedömning, detta verkar inte bra alls.

91Marran
8/8/17, 10:38 PM
#2

Åk till veterinären akut. Gärna nu ikväll.

Mvh
Mig

Cireea
8/9/17, 12:20 AM
#3

Du är säker på att det är en hona och inte en hane? 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lisis_w
8/13/17, 10:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi har pratat med veterinär och stället där vi köpte henne men de trodde inte att det var någon fara sålänge hon åt och bajsade som hon skulle, men det har inte blivit bättre så vet inte vad vi ska göra nu. Försökte ta bild på henne, men hon ville inte sitta still haha

Meja H
8/13/17, 10:56 PM
#5

Jag tycker att du skulle åka till veterinären. Det där ser inte bra ut…

Cireea
8/14/17, 1:29 AM
#6

Oj herregud, det där ser inte alls bra ut! 😮
Det kan handla om en tumör i magen, det fick jag på en av mina hanar för många år sedan. Då såg det ut som om han blivit tjock men hans mage var väldigt svullen och hård på sina ställen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
tiger tok
8/14/17, 9:30 AM
#7

Herreguuuud!! Åk till veterinären nu!!!

Granja Del Toro
8/14/17, 2:46 PM
#8

Håller med, ser inte bra ut alls, ser ut att kunna vara infection eller lever cancer, så åk omedelbart til vetten och kolla up det….

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Granja Del Toro
8/14/17, 2:50 PM
#9

Samma sak för mig. Hade en underbart go kille vid namn Zvullo som hade en sådan mage. Hans testiclar drogs innåt så han såg ut som en hona. Hanar drar in testiklarna om de har ofattbart ont. Det visade sig att Zvullo hade en lever tumör stor som en dvärghamster. Så veterinären lät  honom somna in då hans cancer var för långt gången och en operation inte skulle ha hjälpt honom…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

91Marran
8/14/17, 4:06 PM
#10

Hur har det gått?

Mvh
Mig

Tsunamis
8/14/17, 5:19 PM
#11

Den där honan kommer dö inom en vecka om hon inte får vård! Hon har antigen tumör eller livmodersinflammation, det sistnämnda tror jag är mer vanligt. Buken fylls med vätska pga inflammationen i livmodern. Jag hade själv en hona som drabbades av det och hon blev aldrig bra så hon fick avlivas 😢

MvH  Tsunamis

UlrikaD
8/17/17, 4:55 AM
#12

Har ni träffat veterinär, vad har han sagt?

Lisis_w
8/26/17, 6:26 PM
#13

Vi pratade mer veterinären flera gånger och de tyckte vi kunde ha henne så länge hon inte hade ont eller slutade äta/bajsa. igår började hon må dåligt och var jätte kall och ville inte gå runt utan bara upp i famnen så jag satt och höll henne en stund innan jag satte ner henne i buren och sedan fick vi tyvärr begrava henne imorse, men det känns ändå skönt att veta att hon inte lider och är på en bättre plats nu.

Annons:
💕alizzen💕
8/26/17, 7:21 PM
#14

Herregud! Jag tkr inte det ser bra ut alls, jag föreslår att du kollar upp det hos veterinären så snabbt som möjligt. Det ser väldigt allvarligt ut och inte bra ut alls.

91Marran
8/26/17, 10:27 PM
#15

#14 läs #13

Mvh
Mig

Josefinpersson
8/31/17, 6:15 PM
#16

Tråkigt att höra, men fint att du försöker fokusera på att hon har det bra nu. Kram!

Upp till toppen
Annons: