Annons:
Etiketthamster
Läst 653 ggr
vendelay
7/19/17, 6:37 PM

KÄNSLIGT ÄMNE - död

Hej,

Vår lilla Noomie lever fortfarande och mår bra. Hon är pigg och nyfiken men hon måste verkligen vara ganska gammal, minst 2 år men kanske till och med närmare 3 år. Om hon blir sjuk åker vi förstås till veterinär men vad gör jag om hon självdör? Vad gör en med kroppen? Vi har ingen trädgård (bor i lgh) och jag vet inte ens om det är lagligt att gräva ner djur hur som helst.

Så, vad gör en?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Herveaux
7/19/17, 6:42 PM
#1

När jag hade möss och råttor (mååånga år sen nu) så begravde jag och lillsyrran dom ute i skogen när dom hade lämnat jordelivet.
Om det är något man får göra vet jag inte, men kan tänka mig att det är andra regler (förbjudet?) för katt, hund och större djur.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
7/19/17, 6:54 PM
#2

Om du vill ha kroppen kremerad och ha askan hemma då sätt bara kroppen i frysen och sen åker in till veterinären när du fått tid för kremering. Och skulle du vilja begrava på sommaren så ha kroppen i frysen tills tjälen är borta ur marken.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vendelay
7/19/17, 8:04 PM
#3

Okej, så alternativen är att kremera hos veterinär eller begrava i skogen?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
7/20/17, 3:36 AM
#4

#3 ha det är dom två jag tänker mig som är värdiga för ett djur. Sen finns det säkert sätt som är mindre värdiga. Ja du kan ju sprida askan i skogen också. Ett tredje alternativ

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jollan1208
7/20/17, 3:09 PM
#5

Om du har någon släkting, tex mormor eller annat som bor i villa med egen tomt kan du ju begrava hamstern där

vendelay
7/20/17, 7:53 PM
#6

Tack för era svar!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: