Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 746 ggr
Thindra11
7/16/17, 10:25 AM

Hamster låg och äter inget....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster heter foppa och är alltid framåt och pig.. väldigt glad i maten och rör på sig väldigt mycket…. men nu har jag märkt att han börjar bli låg den senaste månaden.. Han orkar inte lika mycket och känner inte igen honom som den spraliga glada foppa… Igår när jag skulle kolla till han (15/7) så låg han där och gjorde ingenting. Jag bar upp han försiktigt och l han i mina händer. I vanliga fall brukar ju foppa vara spralig men inte nu.. för nu låg han bara där och gjorde ingenting… jag la ner han på bordet och han stod bara där och rörde sig inte ur fläcken…. sedan gav jag han sallad och en liten godis men han tog inte de.. men jag la ner de i buren och även han… Men då går han till hjulet och bara går i det ett tag och sedan bara går förbi salladen och godisen och lägger sig i sitt hus… som sagt är han väldigt glad i maten…  Men nu idag när jag vakna så gick jag och kollade till han… och han betedde sig exakt lika dant… och har inte rört något av det som låg i buren….. Jag vet ju att hamstrar inte orkar lika mycket på sista året… men tycker ändå att han är för låg… vill inte att han ska lida.. han är 1,5 år.. gör vad som helst för han, och behöver han avlivas så  gör jag det för hans skull… men vill i första hand veta om han kan klara sig eller om han inte lider? vad ska jag göra? borde jag åka in med han till veterinären? kan det bero på att vi har en hund hemma hos oss? hon kom igår och ska stanna hos oss en vecka… men vi har ju katter och foppa reagerar ju inte på det…  han är en guldhamster:)

Annons:
Niseeu
7/16/17, 11:06 AM
#1

Åk in till veterinär på en gång!

-Aida-
7/16/17, 11:14 AM
#2

Man ska alltid in till en veterinär när ett djur mår dåligt, bara dom kan ge råd på vad man kan göra.

Thindra11
7/16/17, 11:36 AM
#3

Något tips på bra veterinär, helst i södermanland?

Meja H
7/16/17, 6:40 PM
#4

Vill bara säga att han är sjukt lik min lilla Nemo på ca 6-7 mån <33

Sök upp en veterinärer i södermanland vettja. Själv bor jag inte där så jag har ingen aning :/

91Marran
7/17/17, 3:47 PM
#5

#3 åk till första bästa

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: