Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 573 ggr
Linus04
7/14/17, 5:43 PM

Nybörjare

Hej! Jag är helt ny på hamsterfronten och har en liten fråga. Tror ni man kan ha det här spånet till en rysk vintervit dvärghamster? https://m.blocket.se/stockholm/Sackar_med_span__Spansackar_bortskankes_73745940.htm?ca=12&w=2

Annons:
Namiko
7/14/17, 6:07 PM
#1

Jag hade inte använt det spånet själv. Står att det är ganska finkornigt så risken är att det dammar mycket. Ett bättre tips är att köpa Lättströ på Granngården om du kan. Det är 20 kg för 159:- och består av hampa. En förpackning räcker länge till en hamster.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Josefinpersson
7/15/17, 1:24 AM
#2

Kolla vad det är för sorts spån, är det från tall eller liknande är det med största sommorlikhet giftigt för djur, är inte hundra på varför men tror att det är något ämne i som kan skada och tillochmed döda djuret.. :/ Men tex asp går bra! Som personen ovanför skriver så finns det ju risk att det dammar mycket, det kan du ju också fråga, det är ju ändå gratis spån liksom så lika bra att fråga ;) Och även att det inte har legat löst ute under en lång tid o samlat på sig bakterier osv. :)

-Aida-
7/15/17, 11:43 AM
#3

Jag hade inte använt detta till mina djur, då köper jag hellre i butik så man vet vad man får.

Upp till toppen
Annons: