Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 962 ggr
Hamster:P
7/1/17, 2:19 AM

Har lite problem med min hamster

Hejsan! Min 1 åriga hamster är väldigt gullig. Hon har aldrig bitit mig. Men jag har ändå lite problem med henne :\ Så fort hon ser att jag sträcker ner handen i buren så vill hon bara springa och gömma sig. Har försökt att vara med henne så mycket så möjligt, men det är ganska svårt. Hon är nästa aldrig vaken när jag är vaken, och hon brukar vakna vid 10-12 på kvällen. På dagarna så brukar jag se henne knapp en gång. Hon vill aldrig gå upp i min hand när jag sträcker ned den i buren, fast jag lockar med godis. Och hon gillar typ ingen mat. Det ända som brukar duga är solrosfrön, som inte är bra att hon får för mycket av. Har testat att ge henne skinka, leverpastej, ost, havregryn, pasta, ägg, mm. Men inget duger! Det är faktiskt riktigt tråkigt. Känns bara som att jag har misslyckats. Har ni några tips på godis/mat & hur jag ska få henne att lita på mig? Vet ni också vad jag ska göra så att jag får mer tid att vara med henne? Vill ju inte väcka henne:( - Penny

Annons:
Cireea
7/1/17, 3:46 AM
#1

Är det en dvärghamster eller en guldhamster du har? 

Angående Färskmat, du bör absolut inte ge leverpastej eller skinka då dessa innehåller salt som inte är bra för hamstern. 

Testa ge lite rå nötfärs eller kokt kyckling, det brukar vara väldigt populärt. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Hamster:P
7/1/17, 11:16 AM
#2

#1 Det är en dvärghamster. Tack för svar! :3

tiger tok
7/1/17, 1:49 PM
#3

Gurka älskade våra hamstrar!

Hamster:P
7/1/17, 3:40 PM
#4

#3 Det har jag också testat. Det tyckte hon inte om :(

Saffran2017
7/1/17, 3:58 PM
#5

När jag fick min guldhamster var han helt otam och bet en så fort man kom inärheten av honom. Han ratade också all mat och inget var tillräckligt gott för att våga ta det ur handen, det låter konstigt men det som hjälpte mig var sockerkaka 😬 Jag bakade det utan socker och torkade den i småbitar i ugnen. efter cirka en månad var vi kompisar, han fick pyttelite varje gång jag gick förbi buren så han associerade mig med god mat :)

Hamster:P
7/1/17, 7:39 PM
#6

##5 hm, det skulle jag kunna testa!

Annons:
Upp till toppen
Annons: